۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

آثار قرنطینه ناشی‌ از ویروس کرونا پررنگ‌تر شد / نصف شدن تقاضای سوخت هند

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۲۰
کد خبر: 438057
آثار قرنطینه ناشی‌ از ویروس کرونا پررنگ‌تر شد / نصف شدن تقاضای سوخت هند

تقاضای سوخت هند در ماه آوریل نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود 50 درصد کاهش یافته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ همزمان با تشدید قرنطینه برای مقابله با گسترش ویروس کرونا در سراسر دنیا و محدودیت های تردد و سفر، هند نیز با اعمال این محدودیت ها با آثار اقتصادی آن مواجه بوده است. این محدودیت ها از 24 مارس در این کشور آغاز  و  وضعیت قرنطینه تا 17 می توسط دولت هند تمدید شده است.

گزارش‌های منتشر شده از سوی مقامات دولت هند در خصوص مصرف سوخت، حکایت از مصرف 9.93 میلیون تنی دارد. این کمترین میزان مصرف از سال 2007 تاکنون است.

براساس این گزارش فروش فرآورده‌های نفتی هند در دو هفته اول آوریل سال جاری میلادی  45.8 درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.

همچنین آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده که مصرف سوخت سالانه هند در سال 2020  بیش از 5 درصد کاهش خواهد یافت.

 میزان مصرف گازوئیل، که به طور گسترده برای حمل و نقل سنگین و همچنین برای نیازهای کشاورزی در هند مورد استفاده قرار می‌گیرد، در مقایسه با سال گذشته حدود 55.6 درصد (معادل 3.25 میلیون تن) کاهش یافته است.

فروش بنزین 60.6 درصد نسبت به سال گذشته میلادی کاهش داشته و به 0.97 میلیون تن رسیده است.

 مصرف گاز مایع (LPG) به جهت مصرف در بخش خانگی (پخت و پز)حدود 12.1 درصد افزایش داشته و به 2.13 میلیون تن رسید، در حالی که فروش نفتا با 9.5 درصد کاهش به 0.86 میلیون تن رسید.

 آمار خرده فروشی گازمایع نیز حکایت از افزایش مصرف 21 درصدی در نیمه اول آوریل نسبت به مدت مشابه در سال گذشته میلادی دارد.

یکی از سیاست های حمایتی دولت هند برای اقشار آسیب پذیر (فقرا)،  توزیع رایگان سیلندرهای گاز مایع (ویژه پخت و پز) به مدت سه ماه تا ماه ژوئن اعلام شده است.

البته فروش قیر، نیز از این کاهش تقاضا به جهت محدودیت عمران و راهسازی مصون نمانده و  71 درصد افت داشته است.