۰ نفر

هند 32میلیون تن نفت ارزان برای پر کردن ذخایر خود خرید

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۲۶
کد خبر: 436829
هند 32میلیون تن نفت ارزان برای پر کردن ذخایر خود خرید

رسانه های داخلی هند به نقل از وزیر نفت این کشور اعلام کردند که هند با خرید نفت ارزان قیمت از بازارهای جهانی، تاکنون موفق به ذخیره ۳۲ میلیون تن نفت خام در انبارهای زیرزمینی، مخازن، خطوط لوله و کشتی های خود شده است.

به گزارش تایمز آو ایندیا، دارمندرا پرادان، وزیر نفت هند، روز دوشنبه گفت: هند با بهره گیری از سقوط قیمت جهانی نفت به سود خود، تاکنون 32 میلیون تن نفت در انبارهای زیرزمینی، مخازن، خطوط لوله و کشتی ها ذخیره کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، هند سومین واردکننده بزرگ نفت در جهان است و برای تأمین 85 درصد از نیازهای نفتی خود به کشورهای خارجی متکی است.

پرادان در یک گفتگوی اینترنتی درباره کاهش چالش ها در زمان بحران کرونا، گفت که به دلیل تعطیلی های تحمیل شده به منظور جلوگیری از گسترش این ویروس، تقاضا برای نفت در سطح جهان از بین رفته است.

وزیر نفت هند افزود: این یک وضعیت بی سابقه در بخش انرژی است. چنین وضعیتی تاکنون دیده نشده است. این امر منجر به سقوط قیمت نفت خام شده است. حتی در بازار آمریکا قیمت نفت منفی شد.

با این حال، هند با استفاده از انبار کردن نفت برای استفاده در آینده، از این سقوط قیمت، به نفع خود استفاده می کند.

پرادان گفت: با بهره گیری از قیمت پایین نفت جهانی، تصمیم گرفتیم ذخایر استراتژیک خود را پر کنیم.

بنا بر این گزارش، خریدهای انجام شده از عربستان، امارات و عراق به پر کردن 5.33 میلیون تن از ذخایر استراتژیک زیرزمینی هند که برای حفظ بازار مصرف این کشور دربرابر اختلال تولید و قیمت ها ساخته شده بود، کمک کرد.

وزیر نفت هند همچنین اعلام کرد که علاوه بر این، 7 میلیون تن نفت ارزان قیمت در کشتی ها ذخیره شده است. به همین ترتیب 25 میلیون تن نفت در انبارها و مخازن داخلی، خطوط لوله پالایشگاه ها و مخازن محصولات نفتی نگهداری شده است.

به گفته این وزیر، نفت ذخیره شده معادل 20 درصد از تقاضای این کشور برای این محصول است.