۰ نفر

مجوز فروش مدارس خیرساز در طرح مولدسازی صادر شد؟

۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۱۳
کد خبر: 703207
مجوز فروش مدارس خیرساز در طرح مولدسازی صادر شد؟

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که هیچ اجازه‌ای برای فروش مدارس خیّر ساز در طرح مولدسازی صادر نشده است، اظهار کرد: ۱۰۰ درصد درآمد حاصل از مولد سازی در آموزش و پرورش در پروژه‌های مدرسه سازی اختصاص خواهد یافت.

به گزارش اقتصاد آنلاین، یوسف نوری در گردهمایی روسا و مدیران عامل مجامع خیّرین مدرسه‌ساز استان های کشور با تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه و و ولادت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) اظهار کرد: حضرت عباس (ع) نمونه کاملی از یک خیّر بودند که در سال ۶۱ هجری قمری با ازخودگذشتگی و ایثار تبدیل به الگویی گران بها برای همگان شدند.

وی با بیان اینکه خیّرین مدرسه‌ساز در جایگاهی بسیار رفیع قرار دارند، گفت: وظیفه خودمان می‌دانیم که در جمع این افراد حضور یابیم و از محضر آن‌ها درس بگیریم. خیّرین مدرسه‌ساز باید تکریم شوند و همواره جایگاه رفیعشان یادآوری شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از زمان آغاز دولت و مدیریت جدید مجموعه آموزش و پرورش بر تمرکز روی تکمیل پروژه‌های خیّر ساز تاکید شده‌است، عنوان کرد: نیاز است که این پروژه‌ها پیگیری شود تا در کمترین زمان ممکن تکمیل شود. متاسفانه برخی از پروژه‌ها از سال ۱۳۹۰ باقی مانده و تکمیل نشده که در اسرع وقت باید به آن‌ها رسیدگی کرد.

نوری درباره شایعاتی مبنی بر قرارگرفتن مدارس خیّرساز در طرح مولدسازی املاک دولت نیز، خاطرنشان کرد: در املاکی که خیّرین اقدام به ساخت آن کرده‌اند، هیچ اجازه‌ای مبنی بر فروش و قرار گرفتن در طرح مولدسازی صادر نشده است. اصلا چنین اجازه‌ای داده نمی‌شود تا ملکی که وقف و یا هبه شده است به فروش گذاشته‌شود. صراحتا تاکید شده ۱۰۰ درصد درآمد حاصل از مولدسازی بلافاصله به آموزش و پرورش بازگردد و در پروژه‌ها باقی‌ مانده هزینه شود.

وی گفت: امیدواریم شاهد ثبت جهانی مجمع خیّرین مدرسه‌ساز کشور به عنوان یک میراث معنوی در شاخص‌های جهانی باشیم. همچنین امیدواریم سند و چشم‌اندازی طولانی مدت توسط مجمع تدوین شود تا راهی بزرگ در امر مدرسه‌سازی برای آینده ترسیم شود.

براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، نوری در پایان با بیان اینکه باید معماری بومی در مدارس خیّرساز به‌کار گرفته شود، گفت: استفاده از سازه‌های بومی و سازه‌هایی که به محیط‌زیست آسیب نرساند از جمله اولویت‌ها باید قرار گیرد، همچنین دیگر نباید اجازه داد پروژه‌ها طولانی شود.