۰ نفر

عضو هیات رییسه مجلس:

مرکز وکلای قوه قضاییه نمی تواند قانون مصوب مجلس را اجرایی نکند

۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ۹:۲۹
کد خبر: 662271
مرکز وکلای قوه قضاییه نمی تواند قانون مصوب مجلس را اجرایی نکند

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس باید این مسئله را که چرا مرکز وکلا قوه قضاییه، آزمون وکالت را منطبق بر قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مصوب مجلس اجرایی نمی کند؛ به صورت کامل و دقیق مورد بررسی قرار دهد و مراحل را برای اجرای درست و به موقع قانون به نهادهای مرتبط ارسال کند و خود نیز روی آن نظارت داشته باشد تا قانون به درستی اجرا شود. مرکز وکلا قوه قضاییه نمی‌تواند قانون مصوب مجلس را اجرایی نکند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، یکی از بزرگترین دستاوردهای این مجلس، تصویب قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار بوده و قطعا وکالت یکی از مهم ترین انحصارهایی است که به واسطه این قانون شکسته شده است. اما متاسفانه پس از تایید شورای نگهبان و ابلاغ این قانون، مرکز وکلای قوه قضائیه در آزمون اخیر خود، روند مصوب قانون تسهیل در محاسبه قبولی شرکت کنندگان را اجرایی نکرده است که قطعا این مورد به زودی با همراهی کانون وکلا تبدیل به یک چالش جدی و یک تخلف بزرگ خواهد شد. اما مجلس به طور جد مخالف هرگونه تغییر یا برگزاری آزمونی موازی به شکل شفاهی است. در همین رابطه با عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به گفتگو پرداختیم که در ادامه آن را می‌خوانید.

حسینعلی حاجی دلیگانی در مورد عدم اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار توسط مرکز وکلای قوه قضاییه،گفت: مجلس شورای اسلامی در بحث نطارت بر اجرای مصوبات خودش کوتاه نمی آید و اگر مرکز وکلای قوه قضاییه قانون را اجرایی نکنند از ابزارهای نظارتی نظیر ماده ۲۳۴ و تحقیق و تفحص استفاده می کنیم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی موضوع آزمون وکالت در کمیسیون اصل نود و کمیسیون جهش تولید اظهار کرد: ما از کمیسیون قضایی خواستیم این مسئله را بررسی کنند که گویا در جلسه‌ای با کمیسیون های جهش تولید و اصل نود این مسئله بررسی و موضوعات به قوه قضاییه برای اجرای هر چه سریعتر قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مصوب مجلس ارائه شده است. 

وی تاکید کرد: در زمینه آزمون وکالت و برگزاری آن طبق قانون مصوب مجلس، هیچ نهادی حتی مرکز وکلای قوه قضاییه نیز نمی تواند قانون مصوب مجلس را اجرایی نکند. با روحیاتی که از آقای اژه ای سراغ داریم بعید است این قانون را اجرایی نکنند. 

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس خاطر نشان کرد: مجلس باید این مسئله را که چرا مرکز وکلای قوه قضاییه، آزمون وکالت را منطبق بر قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار مصوب مجلس اجرایی نمی کند؛ به صورت کامل و دقیق مورد بررسی قرار دهد و مراحل را برای اجرای درست و به موقع قانون به نهادهای مرتبط ارسال کند و خود نیز روی آن نظارت داشته باشد تا قانون به درستی اجرا شود. مرکز وکلای قوه قضاییه نمی تواند قانون مصوب مجلس را اجرایی نکند.