۰ نفر

بر اساس گزارش مرکز آمار؛

افزایش بیش از ۴۶ درصدی هزینه تولید در فصل بهار / صنعت مواد غذایی بیش‌ترین تورم تولیدکننده را ثبت کرد

۲۴ مرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۵۳
کد خبر: 660820
افزایش بیش از ۴۶ درصدی هزینه تولید در فصل بهار / صنعت مواد غذایی بیش‌ترین تورم تولیدکننده را ثبت کرد

در فصل بهار ١٤٠١، تورم فصلی تولیدکننده بخش صنعت برابر با ١٢.٥ درصد بوده است. همچنین تورم نقطه به نقطه تولیدکننده بخش صنعت برابر با ٤٦.٣ درصد گزارش شده است. بیش ترین تورم فصلی با ۴۴.۹ درصد مربوط به بخش ساخت موادغذایی بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، بر اساس گزارش مرکز آمار در فصل بهار ١٤٠١، تورم فصلی تولیدکننده بخش صنعت برابر با ۱۲.۵ درصد رسید که نسبت به تورم فصلی در زمستان سال گذشته افزایش ۴.۷ درصدی را نشان می دهد. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات صنعتی به ازای تولید کالاهای خود در داخل کشور، در فصل بهار ١٤٠١ نسبت به فصل قبل، ١٢.٥ درصد افزایش دارد. در این فصل بیش‌ترین تورم فصلی با ٤٤.٩ درصد مربوط به گروه "ساخت مواد غذایی"  و کم‌ترین تورم فصلی با ٢.٥ درصد مربوط به گروه "ساخت فلزات پایه" می¬باشد.

در فصل بهار ١٤٠١، تورم نقطه به نقطه تولیدکننده بخش صنعت برابر با ۴۶.۳ درصد بوده است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٤٠.٧ درصد)، ٥.٦ واحد درصد افزایش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات صنعتی به ازای تولید کالاهای خود در داخل کشور، در فصل بهار ١٤٠١ نسبت به فصل مشابه سال قبل، ٤٦.٣ درصد افزایش دارد. در این فصل بیش‌ترین تورم نقطه به نقطه با ٩٣.٣ درصد مربوط به گروه "ساخت مواد غذایی" و کم‌ترین تورم نقطه به نقطه با ١٧.١ درصد مربوط به گروه "ساخت محصولات رایانه‌ای، الکترونیکی و نوری" می‌‌باشد.

در فصل بهار ١٤٠١، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در چهار فصل منتهی به این فصل نسبت به دوره مشابه سال قبل، ٤٨,٠ درصد می¬باشد که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٥٦.٧ درصد)، ٨.٧ واحد درصد کاهش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات صنعتی به ازای تولید کالاهای خود در داخل کشور، در چهار فصل منتهی به بهار ١٤٠١ نسبت به دوره مشابه سال قبل، ٤٨.٠ درصد افزایش دارد. در این فصل بیشترین تورم سالانه با ٦٧.٠ درصد مربوط به گروه" ساخت سایر محصولات کانی غیرفلزی" و کمترین تورم سالانه با ٢٧.٣ درصد مربوط به گروه "ساخت محصولات رایانه‌ای، الکترونیکی و نوری" می باشد.