۰ نفر

سقف معافیت مالیاتی کارگاه های کمتر از ۵ نفر اعلام شد

۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۲۵
کد خبر: 616869
سقف معافیت مالیاتی کارگاه های کمتر از ۵ نفر اعلام شد

نمایندگان مجلس با معافیت مالیاتی کارگاه های با کمتر از ۵ نفر کارگر موافقت کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه، 11 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، با جزء یک بند (و) تبصره 17 ماده واحده لایحه بودجه 1401 با 169 رأی موافق، 29 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 220 نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.

به موجب این مصوبه؛ کارگاههای مشمول قانون "معافیت از پرداخت سهم بیمه کارفرمایانی که حداکثر پنج نفر کارگر دارند مصوب 1361 با اصلاحات و الحاقات بعدی آن" که پنج سال و کمتر از آن مشمول معافیت مذکور بوده‌اند کماکان مشمول معافیت بیست درصدی(20%) مندرج در قانون مذکور خواهند بود و برای سنوات بیش از پنج سال، سه درصد(3%) از معافیت بیمه‌ای فوق در سال 1401 کسر می‌گردد.

همچنین نمایندگان با بخش درآمدی جزء 2 بند (و) تبصره 17 لایحه مذکور نیز موافقت کردند که براساس آن؛ در مورد بیمه‌شدگان قرار گرفته در دهک‌های پنجم تا هفتم درآمدی، به ازای هر دهک سه درصد(%3) از معافیت بیمه‌ای موجود کسر و دهک‌های هشت و بالاتر مشمول معافیت‌های بیمه‌ای نخواهند بود.

این گزارش می افزاید همچنین در ادامه بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه 1401 کل کشور نمایندگان با بند الحاقی (9) تبصره 17 این لایحه با 191 رأی موافق، 12 رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع 221 نفر حاضر در صحن علنی موافقت کردند.

در بندالحاقی9 تبصره 17 ماده واحده این لایحه آمده است: در اجرای بند(۱) ماده(۳۸) قانون مالیات بر ارزش افزوده، درآمد حاصل از یک درصد(۱٪) ارزش افزوده به عنوان مالیات سلامت همزمان با دریافت توسط سازمان امور مالیاتی به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز می گردد.

همچنین علی نیکزاد ثمرین در جریان بررسی این تبصره گفت: در این نوبت، بررسی بندها و تبصره های بخش درآمدی را به اتمام می رسانیم، شیفت سوم کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 در صحن جلسه خواهد داشت.

وی ادامه داد: همکارانی که عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1401 هستند رأس ساعت 19 بعد ازظهر در صحن حضور پیدا کنند.