۰ نفر

آمادگی اعزام نیروی کار به رومانی

۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۱۶
کد خبر: 607256
آمادگی اعزام نیروی کار به رومانی

مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: کشور رومانی متقاضی ۱۰۰ هزار نیروی کار است. کشورهای مختلفی در حال بازاریابی برای دریافت سهمیه از این کشور هستند، ما نیز تلاش می‌کنیم سهمی قابل توجه در این بازار داشته باشیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، کار و رفاه اجتماعی، «حامد فروزان» در حاشیه  وبینار مشترک با کاردار و اعضای نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در رومانی گفت: موضوع اعزام نیروی کار ایرانی به رومانی را  دنبال کردیم.

وی اعلام کرد: بر اساس تاکید و دستور «حجت الله عبدالملکی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعزام نیروی کار ساده ایرانی به خارج از کشور با حفظ کرامت، عزت و شأن در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد.

فروزان تصریح کرد: بنا داریم نشست‌های مشترکی را در این بخش  با چند کشور دیگر نیز برگزار کنیم.

مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: هم اکنون بانک اطلاعاتی نیروی کار متقاضی اعزام به خارج از کشور را با ایجاد سامانه‌ای راه اندازی کرده‌ایم که این بانک اطلاعاتی در حال تکمیل شدن است.

وی افزود: موضوع بازاریابی برای نیروی کار ایرانی در کشورهای مختلف را بر اساس تجربیاتی که در برخی از کشورها داریم و کشورهای که در این زمینه صاحب تجربه هستند دنبال می‌کنیم.

فروزان بر اجرای دقیق سازماندهی نیروی کار در داخل و خارج از کشور تاکید کرد و گفت: حمایت قانونی از نیروی کار ایرانی پس از اعزام و نیز ضمانت برگشت نیروی کار نیز یکی از برنامه‌هایی است که برآن تمرکز خواهیم کرد.

مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: قطعاً موضوع اعزام نیروی کار را در سایر کشورها با همکاری موسسات کاریابی مجاز که مجوز فعالیت خود را از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گرفته‌اند، پیگیری خواهیم کرد.

فروزان ابراز امیدواری کرد تا موسسه‌های کاریابی با توجه به رویکرد جدیدی که در این حوزه به وجود آمده بتوانند در این بخش نیز فعالانه‌تر عمل کنند.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم کشورها را برای اعزام نیروی کار ایرانی گسترده و تخصص‌ها را نیز متنوع‌تر کنیم.

مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره جهت‌گیرهای مربوط به اعزام نیروی کار ایرانی به خارج از کشور گفت: تاکید امروز ما بر اعزام نیروی کار ساده‌ای است که از فرصت شغلی در کشور برخوردار نیست و قرار است سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای  آموزش‌های لازم را به صورت فشرده  به این نیروی کار ارائه دهد و بعد از اینکه گواهینامه‌های تخصصی را از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اخذ کرد در فرآیند اعزام قرار گیرد.

وی تصریح کرد: از همکارانمان در سفارت جمهوری اسلامی ایران در رومانی نیز درخواست کرده‌ایم که فهرست مشاغل و شرایط نیروی کار درخواستی را به صورت دقیق اعلام کنند.

این مقام مسوول تصریح کرد: تحقق این امر و ساماندهی اعزام نیروی کار به خارج از کشور نیازمند همکاری سه جانبه میان موسسات کاریابی در داخل، سفارت ایران در رومانی و اداره کل امور بین الملل و اداره کل هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

 وی افزود: امیدواریم برنامه اعزام نیروی کار به رومانی در داخل و خارج از کشور مورد توجه قرار گیرد.

فروزان خاطر نشان کرد: اعزام نیروی کار به کشور رومانی را یک فرصت برای اشتغالزایی نیروی کار ایرانی و فرصت مناسبی برای توسعه و ارتقای ارتباطات فرهنگی میان دو کشور می‌دانیم.