۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

محرومانِ محروم از یارانه کرونا/ آخرین جزییات از طرح حمایت معیشتی کرونا

۷ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۵۱
کد خبر: 493272
محرومانِ محروم از یارانه کرونا/ آخرین جزییات از طرح حمایت معیشتی کرونا

یارانه معیشتی 120 و 100 هزار تومانی کرونا در حالی به حساب برخی از افراد واریز شده است که بسیاری از افراد تنها به علت بیمه و یا درآمدهای اندک کارگری از این یارانه محروم شده‌اند.

اقتصادآنلاینسیده زهرا محمودی؛ براساس آخرین تصمیمات ستاد ملی کرونا، مقرر شده است تا یارانه معیشتی کرونا برای حمایت از اقشار آسیب‌دیده ناشی از کرونا پرداخت شود و بنابر تصمیمات گرفته‌شده، وزارت رفاه متولی شناسایی افرادی شد که یارانه معیشتی کرونا به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

برای دریافت این یارانه معیشتی، شروطی اعلام شد و یارانه نیز با دو مبلغ 100 و 120هزار تومانی به افراد اعطا شد. در خصوص گروه اول یعنی افراد تحت پوشش کمیته امداد که یارانه 120هزار تومانی به آن‌ها تعلق می‌گرفت، تکلیف مشخص بود؛ اما درخصوص گروه دوم شروط دریافت کرونا سبب شد تا افرادی که درآمد پایینی نیز دارند، از این یارانه محروم شوند.

یکی از این شروط این بود که فرد درآمد ثابت نداشته باشد؛ این شرط سبب شد تا افرادی که حداقل درآمد را دارند نیز از یارانه معیشتی کرونا محروم شوند. مثلا کارگری می‌گوید: هرچند درآمد ثابت دارم، ولی این درآمد حتی از دو میلیون تومان کمتر است؛ با شرایط فعلی اجاره بها، تورم و هزینه‌ها منصفانه نیست که به علت درآمد ثابت یارانه معیشتی کرونا به من تعلق نگیرد.

فرد دیگری نیز معتقد است: این شروط دور از انصاف است؛ باوجود اینکه فرزند بیمار دارم، تنها به علت اینکه ماهی یک میلیون و نهصد هزار تومان حقوق ثابت دارم، یارانه به من تعلق نگرفته است. با شرایط فعلی اداره زندگی با این درآمد غیر ممکن است. چرا افرادی که حقوق پایینی دارند، از این قاعده مستثنی شده‌اند؟ دولت باید فکری به حال ما بکند.

یکی دیگر از این شروط نیز بیمه‌پرداز نبودن افراد خانواده است که این شرط نیز موجب اعتراض بسیاری از افراد شده است؛ مثلا فردی برای اقتصادآنلاین نوشته است، چند ماه است که کار نمی‌کنم و درآمدی ندارم؛ اما چون بیمه پرداز هستم یارانه معیشتی کرونا برایم واریز نشده است.

یارانه معیشتی کرونا قرار است تا در سه مرحله دیگر نیز به افراد واجد شرایط پرداخت شود؛ در خصوص افرادی که بیمه پرداز هستند و یا حقوق دارند، اما از وضعیت معیشتی مناسبی برخوردار نیستند، گفته شده است که باید منتظر ماند؛ حال باید دید آیا مسئولین ذی ربط فکری به حال این افراد خواهند کرد یا خیر.