۰ نفر

واعظی در گفت و گو با معاون نخست وزیر آذربایجان:

شایعات بی‌اساس بر روابط تهران- باکو تاثیری ندارد

۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۳۳
کد خبر: 470856
شایعات بی‌اساس  بر روابط تهران- باکو تاثیری ندارد

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: روابط خوب، راهبردی و همه جانبه تهران – باکو با طرح شایعات بی‌اساسی تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت و تحرکات بدخواهان روابط دو کشور، نتیجه‌ای بدنبال نخواهد داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین ، محمود واعظی در تماس تلفنی «شاهین مصطفی اف» معاون نخست وزیری جمهوری آذربایجان با وی، گفت: در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، آذربایجان از جایگاه مهم و خاصی برخوردار است و ما همواره از هر فرصتی برای تقویت و توسعه روابط و مناسبات خود با این کشور استفاده کرده‌ایم.

رییس دفتر رییس جمهوری با ابراز نگرانی از مناقشه و درگیری ایجاد شده بین آذربایجان  و ارمنستان، تاکید کرد: تحولات اخیر را با دقت و جدیت دنبال می کنیم و آماده هرگونه کمک برای حل و فصل اختلافات دو کشور از طریق گفت و گو و مذاکره در چارچوب قوانین و مقررات حقوق بین المللی هستیم.

واعظی ادعاهای مطرح شده در برخی رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی مبنی بر ارسال کمک از سوی ایران به ارمنستان در مناقشه بین دو کشور را بشدت تکذیب کرد و گفت: این شایعات کاملا بی اساس بوده و با هدف برهم زدن روابط خوب ایران و آذربایجان مطرح می شود.

وی تاکید کرد: بی‌تردید روابط خوب، راهبردی و همه جانبه تهران – باکو با طرح چنین شایعات بی‌اساسی تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت و تحرکات بدخواهان روابط دو کشور، نتیجه‌ای بدنبال نخواهد داشت.

«شاهین مصطفی اف»  معاون نخست وزیری جمهوری آذربایجان نیز در این گفت و گوی تلفنی، جمهوری اسلامی ایران را همسایه خوب و کشور دوست آذربایجان دانست و گفت: دو کشور روابط صمیمانه ای با یکدیگر دارند و نباید اجازه دهیم این روابط خوب با تلاش های مخالفان خدشه دار شود.

مصطفی اف با اشاره به اشتراکات مذهبی، فرهنگی و اجتماعی ایران و آذربایجان افزود: مقام‌های عالی دو کشور برای توسعه و تعمیق روابط تهران – باکو زحمات زیادی کشیده اند و امروز این روابط در سطح بسیار خوبی قرار دارد.