۰ نفر

وزارت اقتصاد گزارش داد؛

ثبت جزییات بدهی‌ها و مطالبات دولت در سامانه سماد

۲ مهر ۱۳۹۹، ۲۰:۳۲
کد خبر: 469286
ثبت جزییات بدهی‌ها و مطالبات دولت در سامانه سماد

معاونت نظارت مالی و خزانه داری وزارت امور اقتصادی و دارایی، طی اطلاعیه‌ای از ثبت بیش از ۱۱۴ هزار گزارش بدهی‌ها و مطالبات دولت و شرکت‌های دولتی در سه ماهه اول سال ۱۳۹۹ در سامانه سماد خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، بر اساس این اطلاعیه، تاکنون بیش از ۱۱۴ هزار فقره گزارش از بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نقطه گزارشگری دستگاه‌های اجرایی به صورت الکترونیکی از طریق سامانه مدیریت اطلاعات بدهی‌ها و مطالبات دولت (سماد) دریافت شده که مبنای تهیه گزارش‌های مجموعه دولت و شرکت‌های دولتی بوده و همچنین از سوی این وزارتخانه به رییس جمهوری ارایه شده است.

این اطلاعیه تصریح دارد، به منظور احصاء و گزارش ارقام بدهی‌ها و مطالبات بخش عمومی و در اجرای حکم ماده مذکور از آبان سال ۱۳۹۴ تاکنون بالغ بر ۲۳ فقره گزارش بدهی‌ها و مطالبات در مقاطع سه ماهه و سالانه برای مراجع قانونی ذیربط توسط مرکز مدیریت بدهی‌ها و دارایی‌های مالی عمومی با همکاری ادارات کل امور اقتصادی و دارایی استان های این وزارتخانه تهیه شده است.

سامانه «مدیریت اطلاعات بدهی‌ها و مطالبات دولت» (سماد) با هدف احصاء و گزارش اطلاعات بدهی‌ها و مطالبات دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی از سراسر کشور و در راستای انجام تکالیف قانونی مندرج در قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظم مالی کشور ایجاد شد.