۰ نفر

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی تشریح کرد؛

جزییات نحوه انتقال سهام عدالت متوفیان

۱۲ مرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۴۸
کد خبر: 457016
جزییات نحوه انتقال سهام عدالت متوفیان

انتقال سهام عدالت اموات به وراث پس از انجام مرحله دوم آزادسازی سهام عدالت به اجرا می‌رسد بنابراین ورثه فعلا برای پیگیری این موضوع مراجعه حضوری نداشته باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، سهام عدالت 532 هزار تومانی امروز حدود 20 و سهام عدالت یک میلیون تومانی نزدیک به 40 میلیون تومان ارزش دارد. این افزایش ارزش سهام عدالت باعث شده که بسیاری‌ها به دنبال احیای آن باشند. گروهی از این افراد وراث سهام عدالت هستند.

طبق اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی؛ دو میلیون و 500 هزار دارنده سهام عدالت در 10 سال اخیر فوت شده‌اند که سهام آنها باید تعیین تکلیف شود. از آنجایی که ارزش سهام عدالت چندین برابر شده و امکان فروش 60 درصد آن هم به وجود آمده، بسیاری از وراث برای تعیین تکلیف آن اقدام کرده‌اند.

اما فعلا امکان انتقال و واگذاری سهام عدالت متوفیان وجود ندارد و وراث فعلا هیچ مراجعه حضوری به کارگزاری‌ها و نهادهای مرتبط برای تعیین تکلیف این ارث نداشته باشند. البته باید یادآوری کرد که سهام عدالت بدون برگه انحصار وراثت قابل انجام نیست.      

طبق اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، وراث سهام عدالت برای نقل و انتقال آن باید منتظر اطلاعیه‌های سپرده گذاری مرکزی باشند. در حال حاضر کارشناسان شرکت سپرده گذاری مرکزی در حال انجام تست‌های نهایی روی میز خدمت یکی از سامانه‌های این شرکت هستند تا تمامی فرایندهای انتقال سهام عدالت متوفیان غیر حضوری انجام شود.

سمات در تلاش است تا در گام دوم فرایند آزادسازی سهام عدالت، وضعیت انتقال سهام عدالت متوفیان را از طریق الکترونیکی فراهم کند. هر چند که قرار بود در فاز دوم آزادسازی سهام عدالت، انتقال سهام عدالت متوفیان به اجرا برسد اما به به دلیل اینکه فروش 30 درصد دوم به بعد از عید غدیر موکول شد، این اقدام هم با تاخیر انجام می‌شود و پس از مرحله دوم آزادسازی سهام عدالت، زیر ساخت‌های تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان آماده و وراث می‌توانند نسبت به سهام عدالت اموات تصمیم بگیرند.  

وراث و مشمولان سهام عدالت می‌توانند سوالات خود در این باره را با شماره تماس 1569 پیگیری کنند و در شرایط شیوع ویروس کرونا نیازی به مراجعه حضوری برای دریافت آخرین اطلاعات از نحوه اقدام برای انتقال سهام عدالت اموات نیست.

در این زمینه بخوانید

افزایش ۲درصدی ارزش سهام عدالت در بازار سهام امروز

مشکلات شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت برای بورسی شدن

لازم به ذکر است که تا زمانی که گواهی حصر وراثت صادر نشده عملا هیچ امکانی برای واگذاری سهام عدالت متوفی به سایر اعضای خانواده وجود ندارد.