۰ نفر

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

۶۰۰هزار خانوار واجد شرایط دریافت ودیعه مسکن

۱ مرداد ۱۳۹۹، ۲۳:۳۹
کد خبر: 454627
۶۰۰هزار خانوار واجد شرایط دریافت ودیعه مسکن

اسلامی گفت: بر اساس اطلاعاتی که از سامانه وزارت رفاه استخراج کردیم ۶۰۰هزار نفر واجد شرایط دریافت ودیعه مسکن هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، اسلامی وزیر راه و شهرسازی در برنامه تیتر امشب در خصوص جزئیات ودیعه مسکن تصریح کرد: طبق قولی که داده بودیم از ابتدای مرداد میزان تسهیلات ودیعه مسکن را اعلام کردیم.

او ادامه داد: مبلغ ودیعه مسکن۵۰ میلیون تومان برای تهران،  ۳۰ میلیون تومان برای شهرهای بزرگ و ۱۵ میلیون تومان برای شهرهای کوچک با سود ۱۳ درصد است. امیدواریم بانک‌های عامل با حداقل معطلی،  پرداخت تسهیلات را انجام دهند و افراد شاغل دارای کد بیمه با یک نامه از کارفرما و کسر ماهیانه حقوق بتوانند تسهیلات را دریافت کنند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۶۰۰ هزار خانوار در اولویت دریافت وام اجاره هستند که با توجه به سامانه وزارت رفاه استخراج شده است و حال باید دید چه تعداد تقاضا خواهیم داشت .

او بیان کرد: تاکنون ۲۰ هزار میلیارد تومان  اعتبار از محل تسهیلات کرونایی برای پرداخت وام اجاره در نظر گرفته شده است.

اسلامی با بیان اینکه آیا مشکل مستاجران با این وام حل می شود  یا خیر گفت: برای مستاجران غیر از این وام مصوبه ستاد ملی کرونا هم اعلام شده است که توانسته رشد لجام گسیخته اجاره بها را کنترل کند.

جزئیات طرح اقدام ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی در خصوص طرح اقدام ملی مسکن گفت: ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر پیامکی در این طرح ثبت نام کرده بودند که ۹۳۰ هزار نفر ثبت نام خود را تکمیل نمودند و  با راستی آزمایی صورت گرفته ۳۵۰ هزار نفر واجد شرایط بودند.

او ادامه داد: تا امروز ۱۵ هزار نفر پرونده تشکیل دادند و ۱۰ هزار نفر پول واریز کردند که مبلغ واریزی ۴۰ میلیون تومان است.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص جامعه هدف طرح اقدام ملی گفت: در این طرح مجموعا ۶۰۰ هزار واحد مسکونی عرضه می شود که  ۲۰۰ هزار واحد مربوط به اقشار آسیب پذیر و تحت پوشش سازمان های حمایتی است.

اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا این طرح کند پیش می رود گفت: این طرح را با شروع برنامه ریزی شده دنبال می کنیم و بخش مهمی از طرح به تامین زمین بر می گردد. گرفتن مجوزهای لازم تامین زیرساخت ها ایجاد بانک های اطلاعاتی و هماهنگی بین دستگاه ها زمان برد اما  اکنون این ریل ساخته شده و لکوموتیو تولید مسکن حرکت خود را روی این ریل شروع کرده و امیدواریم این طرح  به جریان تولید پایدار مسکن منجر شود.

او افزود: در این طرح سالیانه ۴۰۰ هزار مسکن به بازار عرضه شود که نیاز ما ۷۰۰ هزار واحد است. با این میزان ساخت و عرضه خانه های خالی می توان نیاز بازار مسکن را پاسخ داد.

اسلامی تاکید کرد: دولت مداخله خود را در تولید مسکن باید به حداقل برساند و مداخله فقط باید محدود به تسهیل گری باشد.

در حال تکمیل…