۰ نفر

۲راهکار مجلس برای حل مشکل جاماندگان سهام عدالت

۵ خرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۲۷
کد خبر: 441661
۲راهکار مجلس برای حل مشکل جاماندگان سهام عدالت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از دو راه کار مجلس برای تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمدرضا پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ماموریت علی لاریجانی رئیس پارلمان به وی برای تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت، گفت: در حال بررسی این موضوع هستیم و پیشنویسی نیز در این زمینه تدوین شده است تا بتوانیم در چارچوب اختیارات فعلی دولت برای اعطای سهام عدالت به جاماندگان ، واجدین شرایط و همچنین اشخاصی که مالکیت سهام عدالت به آنها منتقل نشده، اقداماتی را انجام دهیم.

وی افزود: در پیشنویس تدوین شده آمده که این اقدام از محل 50 درصد سهام که در بخش مالکیتی دولت است و هنوز واگذار نشده تامین خواهد شد تا جاماندگان و مواردی که ذکر شد نیز صاحب سهام عدالت شوند؛ البته این کار با سازوکار و با روشی که متناسب با شرایط کنونی باشد، انجام خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: به عبارتی میخواهیم با دولت توافق کنیم تا از موجودی خودش استفاده و در قالب مکانیزمی که در اختیار دارد، این مشکل را حل کند و در تلاش هستیم تا با یافتن راهکاری از طریق همین روش این مسئله را حل کنیم.

پورابراهیمی ادامه داد: اگر این کار انجام نشود و دولت و اختیارات کنونی اش اجازه ندهد تا این کار را انجام دهیم طبیعتا نیاز به قانون داریم که قانون دولت را مکلف کند این اقدام را انجام دهد و همزمان هم پیشنویس متنی تدوین شده که با آغاز مجلس یازدهم در قالب یک طرح دو فوریتی در دستور کار قرار میگیرد تا در یک بازده زمانی چند ماهه جاماندگان سهام عدالت را تعیین تکلیف کنیم.

وی بیان داشت: به عبارتی از این طریق، تکلیف قانونی را بر دولت وارد میکنیم که دولت طبق مر قانون که بعدا تصویب می شود، مشکل جاماندگان سهام عدالت را حل کند.

نماینده کرمان در مجلس تصریح کرد: هم پیش نویس متن توافق با دولت و هم متن طرح 2 فوریتی مجلس تدوین و آماده است و در صدد هستیم تا هر چه زودتر جاماندگان سهام عدالت تعیین تکلیف  شوند.