۰ نفر

واعظی: دستگاه دیپلماسی، آمریکا را در جهان رسوا کرده است

۹ فروردین ۱۳۹۹، ۲۱:۵۶
کد خبر: 427511
واعظی: دستگاه دیپلماسی، آمریکا را در جهان رسوا کرده است

رییس دفتر رییس‌جمهوری با بیان اینکه دستگاه سیاست خارجی در راستای استیفای حقوق ملت ایران از هیچ تلاشی دریغ نکرده است، گفت: امروز شاهدیم حوزه دیپلماسی با تلاش خستگی‌ناپذیر توانسته آمریکا را در عدم صداقت خود در اعتنا کردن به جان و سلامت مردم ایران رسوا کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا؛ «محمود واعظی» شامگاه چهارشنبه در گفت و گویی درباره ارتباط اجرای محدودیت‌ها و قرنطینه به سیاست چانه زنی برای رفع تحریم‌ها گفت: موضوع مبارزه با ویروس کرونا از ماه بهمن سال گذشته تابه‌حال اولویت اول دولت و شخص رییس جمهوری بوده و بدون در نظر گرفتن ملاحظات سیاست داخلی و خارجی، دولت با همه توان و با بهره گیری از ظرفیتهای کشور در سایر بخش‌ها و نیروهای نظامی و انتظامی برای سلامت مردم تلاش می کند.

رییس دفتر رییس‌جمهوری بیان کرد: انتظار است که در این شرایط بسیار سخت تحلیل و اظهارنظرها براساس برداشتهای شخصی و اطلاعات نادرست نباشد که موجب تفرقه و خط‌کشی های سیاسی شود.

دستگاه دیپلماسی ایران، آمریکا را در جهان رسوا کرده است

واعظی درباره  تلاش های دیپلماتیک در این حوزه گفت : دستگاه سیاست خارجی در راستای استیفای حقوق ملت ایران، از هیچ تلاشی دریغ نکرده است و امروز شاهدیم که در حوزه دیپلماسی، وزارت امور خارجه با هدایت محمد جواد ظریف تلاش خستگی ناپذیر و بسیار وسیعی را انجام داده‌اند و توانسته‌اند آمریکا را در عدم صداقت خود در اعتنا کردن به جان و سلامت مردم ایران رسوا کنند.

رییس دفتر رییس جمهوری اظهار داشت: اکنون نه تنها وزارت امور خارجه در آشکار کردن تاثیر تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا بر زندگی روزمره مردم ما پیشتاز بوده و این واقعیت را برای دولت و ملت‌های جهان روشن‌تر از همیشه کرده است بلکه این مسئولیت را در مسیر خدمت به مردم، بدون توجه به حواشی و خبرسازی های جعلی ادامه خواهد داد.

واعظی بیان کرد: سیاست خارجی ما بر اساس منافع کشور و اصول راهنما و خط مشی روشنی که وجود دارد مسیر مستقل و مکمل خود را طی می کند و ملاحظات سیاست خارجی، کمترین نقشی در اراده دولت برای مقابله قاطع با ویروس کرونا و پاسداری از سلامت مردم ما نداشته و نخواهد داشت.