۰ نفر

آمریکا به مذاکره بدون قید و شرط روی آورده است

۲۴ بهمن ۱۳۹۸، ۲۰:۴۴
کد خبر: 416797
آمریکا به مذاکره بدون قید و شرط روی آورده است

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: آمریکا، صهیونیست و سعودی‌ها تلاش می‌‌کردند با فشار حداکثری در عرض سه ماه نظام را عوض کنند سپس تلاش کردند تا ایران را تسلیم ۱۲شرط کنند ولی دیدند باز هم شکست خورده و الان روی به مذاکره بدون قید و شرط آوردند که ما قبول نمی‌کنیم و شرط می‌گذاریم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمود واعظی عصر امروز در نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: قرار نوشته با تجار و صنعت‌گران داریم زیرا از سال ۹۲ به این طرف هر وقت به تبریز آمده‌ام حتما با فعالان اقتصادی جلسه داشته‌ام. 

وی بیان کرد: دهه فجر امسال ایام پربرکتی است که برای ترک‌ها طولانی‌تر است زیرا همه در کشور دهه فجر ۱۰ روزه داریم ولی برای تبریزی‌ها ۲۰ روز است. 

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه با توجه به شرایط بسیار سخت کشور، آذربایجان‌شرقی توانسته مشکلات را از داخل و از سوی مدیران و بخش خصوصی حل کند، افزود: این همدلی باعث شده تا بنگاه‌های اقتصادی تحت تاثیر این شرایط سخت زیاد قرار نگیرند. 

وی خاطرنشان کرد: هر دولتی در هر شرایط مخصوص به خود تصمیماتی می‌گیرد به طوریکه تصمیمات در شرایط بحران و جنگ متفاوت‌تر از شرایط عادی است. 

واعظی متذکر شد: در دولت یازدهم، سیاست اقتصادی دولت و رئیس جمهور بسیار شفاف بود و تمام تلاش به سمت تک‌نرخی شدن و اعتماد و سپردن کار به بخش خصوصی بود و اصلا قصد تصدی‌‌گری نبود.

وی با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور مدام تاکید بر حمایت از بخش خصوصی داشت، افزود: ما معتقدیم که هر جایی از بخش خصوصی مشکل دارد، باید تنها امیدش باشیم چراکه اصلا اعتقاد دارم که هر فرد ایرانی در خارج از کشور اگر مشکلی پیدا کرد، باید سفارت ما در آن کشور امید برای آنها باشد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: برجام توانست زنجیره‌ها و گره‌های موجود در اقتصاد را باز کند زیرا فعالان اقتصادی می‌توانند ادعان کنند که آن زمان چه شرایط ایجاد شد و صادرات و تورم تک‌نرخی چگونه ایجاد شد. 

وی با بیان تفاوت سیاستهای دولت یازدهم و دوازدهم، گفت: بانک مرکزی امروز با بانک مرکزی قبلی فرق دارد و اگر در شرایط قبلی بودیم، قطعاً خیلی کارهای بزرگتری می‌توانستیم انجام دهیم. 

وی با تاکید بر اینکه سال ۹۷، یک سال بسیار سختی بود زیرا وقتی یک مصاحبه و صحبتی انجام می‌گرفت، بلافاصله روی بازار اثر داشت، گفت: تحریم‌های سال  98 بدتر از سال ۹۷ بود ولی بالاخره توانستیم راه خود را بیابیم و الحمدالله شاخص‌ها به سمت مثبت شدن حرکت می‌کند. 

رئیس دفتر رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: با شرایط بسیار سخت روبه رو هستیم و اگر قرار است تا با یکدیگر قول و قرار بگذاریم، باید همدیگر را درک کنیم زیرا همه در یک کشتی نشسته‌ایم. 

وی ادامه داد: آمریکا، صهیونیست و سعودی‌ها تلاش می‌‌کردند با فشار حداکثری در عرض ۳ ماه نظام را عوض کنند سپس تلاش کردند تا ایران را تسلیم ۱۲ شرط کنند ولی دیدند باز هم شکست خورده و الان روی به مذاکره بدون قید و شرط آوردند که ما قبول نمی‌کنیم و شرط می‌گذاریم.

واعظی متذکر شد: شهید سلیمانی به عنوان فرماندهی است که همه قبولش دارند و دولت، غیردولت، سپاه و غیرسپاه ندارد و آمریکا جنایتی علیه او کرد ولی با وحدت همه مردم متوجه شد که چه اشتباه بزرگی کرده است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه اگر صادراتی انجام می‌گیرد کار سختی است، افزود: الان جهاد در این است که در این شرایط کار بزرگی کرد‌.

وی با بیان اینکه فشار آمریکا علیه ایران بی‌سابقه است و اگر به کشور دیگری وارد می‌شد به ماه نکشیده، نابود می‌شد، افزود: از همه تولیدکنندگان و کارآفرینان تشکر می‌کنم و اگر قصوری بود، عذرخواهی می‌کنم زیرا همت و تلاش دولت مبنی بر حمایت حداکثری است. 

واعظی توضیح داد: شرایط ما با گذشته فرق دارد از این‌رو مطالبات نیز باید فرق کند و منطبق بر شرایط باشد. 

وی تاکید کرد: باید از این جنس، جلسات در استان برگزار شود زیرا خیلی از مشکلات می‌تواند در داخل را حل کند و اگر اراده بر حل مشکلی باشد، قطعا ما نیز در مرکز کمک خواهیم کرد. 

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تصریح کرد: استان آذربایجان‌شرقی بسیار متفاوت از استان‌های دیگر است زیرا بسیاری از کارهایی که تازه در یک استانی شروع شده است، در چند دهه پیش در آذربایجان‌شرقی شروع شده است.

وی با تاکید بر اینکه آذربایجان‌شرقی در سرنوشت کشور همیشه نقش داشته و بهترین تجار دنیا را دارد، گفت: امکانات و زیرساخت صنعتی در این  استان بسیار خوب است به طوریکه آذربایجان‌شرقی جزو صادرکننده نیروی انسانی به سراسر کشور است که نمونه آن وزارتخانه‌هاست و البته اگر بخواهم شوخی هم بکنم در خانه ما نیز یک تبریزی وجود دارد. 

واعظی با اشاره بر اینکه حاضران از مالیات صحبت کردند، افزود: سیاست دولت فشار روی تولیدکنندگان نیست از این‌رو حاضر هستیم بسیاری از کارها را بکنیم تا تولید ما افزایش یابد زیرا تولید برای هر کشوری کلید خودکفایی است و نگرانی ایجاد شده، نگرانی درستی نیست.

وی افزود: قرار نیست که اگر ۲۹ درصد در بودجه سال ۹۹ افزایش پیدا کنیم به منزله افزایش ۲۹ درصدی مالیات باشد ولی اگر توانسته‌ایم افراد با فرار مالیاتی را پیگیری کنیم باید دنبال کرد. 

رئیس دفتر رئیس‌جمهور به تامین نقدینگی اشاره کرد و گفت: اگر قرار است تا کارگر سرکار بوده  و ریزش نداشته باشیم، حتما باید نقدینگی تامین شود و بنده حاضر هستم تا با مدیران بانک‌‌ها در تهران و تبریز جلسه برگزار کنیم. 

وی با تاکید بر اینکه کسی که موضوع کیک قرص‌دار و شیر را مطرح کرد، هدفی جز ضربه به اقتصاد ملی نداشت، گفت: اینکه یک کارخانه بزرگ و برند میزان تولیداتش به خاطر این دلایل کم شده است یک خبر بد و ضدملی است و حتی وزارت اطلاعات آن را پیگیری کرده و به سرنخ‌هایی هم رسیده است.  

واعظی گفت: صدا و سیما باید یک برنامه‌ای بسازد و روی موضوعات شیر و کیک‌های قرص‌دار شفاف‌سازی کند. 

وی اعلام کرد: باید تصمیمات در ستاد تسهیل قابل اجرا باشد به طوریکه قبلا برخی بانک‌‌ها انجام نمی‌دادند که با دستور مستقیم رئیس‌جمهور این مشکل از سوی بانک مرکزی حل شد. 

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه ۹۰ درصد آب در بخش کشاورزی استفاده می‌شود، گفت: الحمدالله در آذربایجان‌شرقی نهضت گلخانه‌ای رقم می‌خورد که اصلا راهکار همین می‌باشد و استان در مسیر درستی قرار دارد. 

وی خطاب به منتقدان و افرادی که از مالیات گلایه دارند، گفت: شمایی که می‌گوئید مالیات هلند را می‌دهیم ولی سرویس ایران را دریافت می‌کنیم حتما یک سر به هلند بزنند و مالیات پرداخت کنید تا ببیند مالیات چقدر است.