۰ نفر

معاون وزیر راه و شهرسازی؛

تقسیم استان گیلان به 5منطقه برای امدادرسانی/ بازگشایی اغلب راه‌های روستایی تا فرداشب

۲۴ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۵۳
کد خبر: 416717
تقسیم استان گیلان به 5منطقه برای امدادرسانی/ بازگشایی اغلب راه‌های روستایی تا فرداشب

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا فردا شب اغلب راه‌های روستایی گیلان باز می‌شود، گفت: در جلسه ‌امروز، استان گیلان را به پنج منطقه برای امدادرسانی تقسیم کردیم و هر یک از معاونان وزیر و مدیران ارشد، مسئول یکی از این مناطق شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمد اسلامی لحظاتی پیش در برنامه زنده خبری درباره آخرین وضعیت بازگشایی محور‌های مواصلاتی و روستایی استان گیلان که در برف اخیر مسدود شده بود،‌ اظهار داشت: از شب گذشته در حوزه راه‌های روستایی، شروع به باز کردن راه‌ها کردیم، البته اولویت ما راه‌های روستایی بود که وزارت نیرو برای دسترسی به تجهیزات خود نیاز داشت باز شود، به هر حال در برخی مناطق استان برق قطع شده بود و لازم بود هر چه سریع‌تر وصل شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اینجانب از بعد از ظهر دیروز به استان گیلان آمدم در ابتدا شرق استان را بازدید کردیم، حرکت و فعالیت برای رفع مشکلات مردم در استان خوب است؛ در جلسه ‌صبح امروز استان گیلان را به پنج منطقه برای امدادرسانی تقسیم کردیم و هر یک از معاونان وزیر و مدیران ارشد، مسئول یکی از این مناطق شدند.

وی افزود: برای بازگشایی محورهای روستایی استان، از ادوات و ماشین آلات بخش خصوصی نیز استفاده شده است ضمن آنکه ماشین‌آلات راهداری و دیگر ارگان‌ها نیز در این باره به کار گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی پیش‌بینی کرد که تا فردا شب اغلب راه‌های روستایی استان گیلان باز شود.

اسلامی گفت: همچنین بازگشایی محورهای روستایی در مناطق صعب العبور نیز در دستور کار قرار گرفت و پیش‌بینی می‌کنیم حداکثر تا ۴ روز آینده این محورها نیز باز شود.

وی بیان کرد: ادارات کل راه و شهرسازی شهرستان‌های گیلان، هر یک در حال باز کردن محورهای روستایی مناطق خود هستند؛ مهم این است که دسترسی مردم از یک مسیر باز باشد ولی پیش بینی می‌کنیم تا فردا شب اغلب راه‌ها روستایی و همه راه‌های اصلی در استان باز باشد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: برف اخیر، بارشی کم‌سابقه بود که ۲۱ استان کشور را در بر گرفت، در استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی نیز راه‌های روستایی در حال باز شدن است، مدیرکل راهداری استان آذربایجان غربی به من گفت که تا فردا شب همه راه‌های روستایی این استان باز می‌شود.