۰ نفر

بخشی خصوصی موتور محرک اقتصاد کشور و مورد حمایت دولت است

۱۸ بهمن ۱۳۹۸، ۲۳:۲۹
کد خبر: 415490
بخشی خصوصی موتور محرک اقتصاد کشور و مورد حمایت دولت است

رئیس دفتر رئیس جمهور جمعه شب (۱۸بهمن) در نشست هم‌اندیشی فعالان اقتصادی و کارآفرینی استان گلستان با تاکید بر این‌که بخش خصوصی را موتور محرک اقتصاد کشور می‌دانیم و حمایت همه‌جانبه از این بخش داریم، گفت: همه باید دست به دست هم دهیم تا با کار و تلاش، روند توسعه و پیشرفت کشور را ادامه دهیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  محمود واعظی با اشاره به این‌که وقت خود در این جلسه را بیشتر به شنیدن سخنان نمایندگان بخش‌های مختلف اقتصادی و کارآفرینی استان اختصاص داده است، گفت: خوشحالم که بیش از ۲۰ نفر از نمایندگان گروه‌های مختلف تولیدی در استان دیدگاه‌ها و نظرات خود را مطرح کردند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان این که بسیاری از موارد مطروحه در این جلسه در خودِ استان با همکاری استاندار و مدیران استانی قابل حل‌وفصل است، گفت: پیشنهاد من به استاندار این است که با دسته‌بندی مطالب مطرح‌شده که بیشتر از ۵ مقوله نیست به تعداد موضوعات مطرح شده کمیته تخصصی تشکیل شود و با حضور مدیران مرتبط در خود استان برای حل مشکلات تصمیم‌گیری شود و بخشی هم که نیازمند استفاده از اختیارات وزیر دستگاه ذی‌ربط و یا مدیریت عالی بانک‌ها است، می‌توان در تهران در مورد آن تصمیم‌گیری شود.

واعظی با اشاره به نکات مطرح‌شده در خصوص مشکلات ناشی از تحریم و جنگ اقتصادی دشمنان، گفت: تصمیم جامع همه نظام و مردم این است که با مقاومت و پشتکار خود به طرف مقابل تفهیم کنیم که در مورد ایران تصمیم اشتباهی گرفته است.

 وی خاطرنشان کرد: امروز همه دنیا بجز چند کشور، آمریکا را مقصر شرایط ایجادشده می‌دانند و حق را به ایران می‌دهند. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سفر اخیر خود به ایران بر این موضوع تاکید و اعلام کرد که اروپایی‌ها علاقه‌مند به رابطه با ایران هستند و برای حفظ برجام همه تلاش خود را انجام خواهند داد.

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: شرایط امروز کشور به‌رغم اعمال تحریم‌های همه‌جانبه، به مراتب بهتر از سال گذشته است و این نشان می‌دهد که مسیر  انتخاب شده از سوی نظام و حرکت به سوی خودکفایی و افزایش و رونق تولید در کنار مقاومت ملی، انتخاب درستی بوده که ادامه خواهد یافت.

واعظی در عین حال تاکید کرد: در کنار مقاومت در برابر دشمنی‌ها و فشار سنگین اقتصادی آمریکا، همچنان باب مذاکره و گفت‌وگو را نبسته‌ایم و آمادگی داریم در شرایط برابر و عادلانه با گفت‌وگو مشکلات را حل کنیم و تردیدی ندارم که از مشکلات و این مرحله‌ی سخت، عبور خواهیم کرد.

پیش از سخنان رئیس دفتر رئیس جمهور، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان گلستان و نزدیک به ۲۰ نفر از نمایندگان بخش‌های مختلف اعم از گردشگری، صنعت، کشاورزی، ساختمان، شیلات و دام و طیور، صنایع ‌دستی و فرش، حوزه دانش‌بنیان، تولیدکنندگان دارو و بنگاه‌های مختلف اقتصادی و کارآفرینی استان طی سخنانی به بیان دیدگاه‌های خود پرداخته و با تشریح مشکلات و موانع کسب و کار و تولید در حوزه فعالیت خود، کمک و همکاری بیشتر دولت برای رفع این موانع در راستای بهبود و رونق تولید در کشور و تقویت صادرات محصولات داخلی را خواستار شدند.

رئیس دفتر رئیس جمهور پس از این جلسه گرگان را به مقصد تهران ترک کرد.