۰ نفر

وزیر راه و شهرسازی؛

خسارات اولیه سیل اخیر به ۷۰۰میلیارد تومان رسید

۲۶ دی ۱۳۹۸، ۱۴:۳۸
کد خبر: 410166
خسارات اولیه سیل اخیر به ۷۰۰میلیارد تومان رسید

وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس برآورد‌های اولیه میزان خسارت سیل اخیر به راه ها، پل ها، آب رو‌ها و ابنیه فنی راه‌های استان سیستان و بلوچستان بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمد اسلامی با اشاره به این که در سیل اخیر، حضور و اقدام به موقع همه دستگاه‌ها باعث شد تا امداد رسانی به موقع صورت گیرد، گفت: بر اساس برآورد‌های اولیه میزان خسارت وارد شده به راه ها، پل ها، آب رو‌ها و ابنیه فنی راه‌های استان سیستان و بلوچستان بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان است.

وزیر راه با اشاره به وضعیت راه‌های استان سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۸۰۰ راه روستایی دچار آسیب یا انسداد شده بود که با همت راهداران و با بسیج امکانات و استفاده از ۳۷۵ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین بازگشایی راه‌ها صورت گرفت.

وی افزود: با این وجود اکنون حدود ۳۰ مسیر روستایی به طور کامل بازگشایی نشده است و همکاران ما در تلاش برای باز کردن راه‌های باقی مانده هستند. روستا‌های باقی مانده عموما در مسیر رودخانه‌ها هستند و تا زمانی که آب به طور کامل فرو کش نکند نمی‌توان کار بازگشایی را انجام داد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه افزود: الویت ما این است که راه‌های اصلی مسدود نباشد. اکنون راه‌های اصلی تماما باز و بسیاری از راه‌های فرعی نیز ترمیم شده اند.

اسلامی با بیان این که الویت اصلی وزارت راه و نیز تاکید دولت برگرداندن شرایط به وضیعت عادی است، تصریح کرد: رسیدگی به وضعیت مسکن و خانه‌های آسیب دیده نیز در برنامه‌های وزارت راه قرار دارد. اکنون بنیاد مسکن در استان مستقر شده و در حال شناسایی، ارزیابی و انجام اقدام‌های اجرایی هستند تا هم اقلام مورد نیاز مردم در اختیارشان گذاشته شود و هم کار بازسازی خانه‌ها آغاز شود.

وی افزود: باید بتوانیم اعتباراتی را برای بازسازی مناطق سیل زده مصوب کنیم و بعد از ان کار بازسازی را شروع خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: الویت اصلی ما این است که تردد برقرار شود و در گام دوم به دنبال تثبیت تردد‌ها هستیم تا تردد‌ها بر قرار بماند. در گام سوم به دنبال بازسازی هستیم که همه این سه مورد به شکل متوازن در حال انجام است.

لازم به یادآوری است سه استان کشور در سیل اخیر درگیر شده اند، جنوب استان کرمان، شرق استان هرمزگان و جنوب استان سیستان و بلوچستان از ایرانشهر تا چابهار درگیر سیل هستند.