۰ نفر

روحانی در دیدار مدیران ارشد رسانه‌های آمریکا:

برای مذاکره، اول پیش شرط‌ها برداشته شود/ تلاش‌های مکرون تنها با لغو تحریم‌های ترامپ نتیجه می‌دهد

۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۷:۵۳
کد خبر: 383083
برای مذاکره، اول پیش شرط‌ها برداشته شود/ تلاش‌های مکرون تنها با لغو تحریم‌های ترامپ نتیجه می‌دهد

رئیس جمهور اعلام کرد که تلاش های رئیس جمهور فرانسه در صورتی موثر است که آقای ترامپ تحریم های اعمال شده علیه ایران پس از خروج از برجام را بردارد که در آن زمان،‌ امکان مذاکره در قالب ١+٥ وجود دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح روز سه شنبه به وقت نیویورک و در دیدار مدیران ارشد رسانه های آمریکا، گفت: تداوم تحریم هایی که تحت عنوان فشار حداکثری اجرا شده است، به مثابه پیش شرط های عملی آمریکا برای مذاکره است، در حالیکه از نظر ما برای مذاکره، ابتدا هر پیش شرطی باید برداشته شود.

رئیس جمهور افزود: خجالت آور است که مبنای اتهام زدن به ایران در مورد حمله به آرامکو، صرفا این است که نمی خواهند قبول کنند ارتش یمن توان نظامی حمله موشکی و پهپادی را دارد. این یعنی اتهام زنندگان به ایران هیچ برآورد واقعی از پیشرفت های نظامی یمنی ها ندارند، چشمان خود را بسته اند و صرفا به گمانه زنی بسنده کرده اند.

روحانی ادامه داد: ضعف راداری و پدافندی تجهیزات عظیم آمریکایی در مسیر ادعایی این موشک ها و پهپادها قابل انکار نیست و یمنی ها در واقع آمریکا را تحقیر کرده اند و به تامین کنندگان تسلیحات عربستان  هشدار داده اند.