۰ نفر

سرپرست پیشین سازمان امور مالیاتی؛

درآمد ۱۰۰۰میلیاردی دولت از مالیات سکه‌های پیش‌فروشی/ ۶میلیون سکه مشمول مالیات شد

۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۰۹
کد خبر: 359117
درآمد ۱۰۰۰میلیاردی دولت از مالیات سکه‌های پیش‌فروشی/ ۶میلیون سکه مشمول مالیات شد

سرپرست پیشین سازمان امور مالیاتی، پیش بینی کرد، از طرح مالیات بر سکه‌های پیش فروش شده حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان درامد عاید دولت خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمدقاسم پناهی  با بیان اینکه، درطرح مالیات بر سکه‌های پیش فروش شده پیش بینی می‌شود، حدود 1000 میلیارد تومان درامد کسب شود، گفت: 50 هزار نفر کمتر از 200 سکه خریده بودند و ما به این نتیجه رسیدیم که ممکن است این افراد با ضوابط و تکالیف مالیاتی آشنا نبوده و ممکن است اگر در یک سال اظهارنامه ارائه نکند با جرائم مالیاتی رو به رو شوند. به این ترتیب شیوه‌ای که در  بخشنامه اخیر سازمان امور مالیاتی مطرح شد.

به گفته پناهی، 7.6 میلیون سکه از سوی بانک مرکزی فروخته شده که بیش از 6میلیون سکه پیش فروش شده مشمول مالیات بر درامد خواهد بود. یک میلیون سکه زیر 20 عدد بوده و معاف از معالیات خواهد بود. به هر حال محاسبات نشان میدهد، در این طرح درامدی حدود 1000 میلیارد تومان وصول خواهد شد.

وی با بیان اینکه، از جزییات مالیات بر اخلال گری در فعالیتهای اقتصادی اطلاعی ندارم و این لایحه در وزارت اقتصاد پیگیری شده است،‌گفت: سازمان امور مالیاتی با کلیات لایحه مالیات بر عایدی سرمایه موافق بود و کلیات آن تقدیم وزیر اقتصاد شده است.

مشاور وزیر اقتصاد گفت: لایحه مالیات بر املاک در مجلس طرح شده بود همان زمان به کمیسیون اقتصادی اطلاع دادیم که با کلیات آن موافق هستیم اما از آنجا که این طرح محدود و یک بعدی است اجازه دهید لایحه جامع مالیات بر عایدی سرمایه به مجلس ارائه شود. در حال حاضر یک پیش نویس اولیه غیر قابل استناد از سوی سازمان آماده شده و به هیئت اندیشه‌ورزی رفته است.

وی در پاسخ به زمان تعیین شده از سوی کمیسیون اقتصادی به دولت جهت ارائه لایحه جامع مالیاتی، گفت: در حال حاضر مسئولیتی در سازمان مالیاتی نداشته و زمان ارائه لایحه به مجلس از سوی وزیر اقتصاد تعیین میشود.