۰ نفر

رئیس سازمان مدیریت تهران خبر داد؛

درآمد مالیاتی ۱۰ماهه تهران ۳۰هزار میلیارد تومان

۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۷:۵۱
کد خبر: 337934
درآمد مالیاتی ۱۰ماهه تهران ۳۰هزار میلیارد تومان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران سهم اصناف در درآمد مالیاتی ۱۰ ماه امسال این استان را ۱۵ درصد اعلام کرد و گفت:درآمد مالیاتی استان در این مدت ۳۰ هزارمیلیارد تومان بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، نعمت الله ترکی در رابطه با عملکرد ۱۰ ماهه درآمدهای مالیاتی استان تهران، اظهار داشت:در این مدت، مالیات از عوارض خروج مسافر، مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر نقل و انتقال خودرو به ترتیب ١٥٧، ۸۹ و ۸۴ درصد محقق شده است که بیشترین درصد تحقق درآمدهای مالیاتی را در این بخش شاهد بودیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران افزود: در بخش اخذ مالیات دو درصد سایر کالاها و مالیات شماره گذاری خودرو نیز به ترتیب شاهد تحقق۴۰ و ۵۰ درصدی بودیم که کمترین درصد تحقق در ۱۰ ماهه سال جاری مربوط به این دو حوزه می شود.

وی افزود: همچنین درآمدهای مالیاتی در ۱۰ ماهه سال جاری ۳۰.۵ هزار میلیارد تومان بوده که ۷۸ درصد محقق شده و نسبت به سال قبل رشد ۸ درصدی را شاهد هستیم.

به گفته ترکی در بخش مالیات مستقیم، سهم مالیات مشاغل استان تهران ۱۵ درصد بوده است.

عملکرد درآمدی دستگاه‌های اجرایی

وی ادامه داد: عملکرد درآمدی دستگاه های اجرایی استان تهران در نیروی انتظامی، اداره کل ثبت اسناد و گمرک استان به ترتیب ۵، ٤ و ۵۰۰ میلیارد تومان است که این ادارات بیشترین درآمد را داشتند.

ترکی تصریح کرد: درواقع طی ۱۰ ماه سال جاری، نیروی انتظامی ۳۵ درصد و ثبت اسناد و املاک ۱۲۲ درصد و گمرک ۱۷۱ درصد تحقق درآمدی داشتند که قابل تامل است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با اشاره به درآمد ۳۱.۵ هزار میلیارد تومانی در بخش منابع عمومی در استان تهران، گفت: ۷۵ درصد درآمد ها محقق شده که نسبت به سال قبل رشد ۸.۴ درصدی داشته است.