۰ نفر

واعظی: حمایت از بخش خصوصی برای توسعه پایدار است

۶ اسفند ۱۳۹۶، ۲۱:۰۳
کد خبر: 254595
واعظی: حمایت از بخش خصوصی برای توسعه پایدار است

رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان هرمزگان گفت: دولت با حمایت جدی و همه جانبه از فعالیت بخش خصوصی بدنبال توسعه متوازن و پایدار در کشور است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، محمود واعظی امروز- یکشنبه- در جلسه سرمایه‌گذاری و توسعه استان هرمزگان که مسئولین و نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی و همچنین مدیران عامل بانک‌ها و شرکت‌ها و سازمان‌ها و بنگاه‌های سرمایه‌گذاری و فعالان بخش خصوصی حضور داشتند، حرکت در مسیر توسعه شتابان کشور با نگاه ملی و پرهیز از بخشی نگری را مورد تاکید قرار داد.

رئیس دفتر رئیس جمهوری افزود: دولت با حمایت جدی و همه جانبه از فعالیت بخش خصوصی بدنبال توسعه متوازن و پایدار در کشور است.

واعظی خاطرنشان کرد: ظرفیت های فراوانی در مناطق و استان های مختلف کشورمان برای رشد و شکوفایی وجود دارد که مصمم هستیم با نگاه ملی همه این ظرفیت ها و مزیت ها را با استفاده از قابلیت و توانمندی های بخش خصوصی در خدمت توسعه روزافزون همه نقاط کشور بکار بگیریم.

رئیس دفتر رئیس جمهوری همچنین لزوم توجه به آمایش سرزمینی، تمرکززدایی، اشتغالزایی، امنیت سرمایه گذاری، صیانت از محیط زیست، استفاده از نیروهای بومی و در نهایت تقویت اعتماد عمومی و روحیه نشاط وامید در مردم را در مسیر توسعه و شکوفایی کشور مورد تاکید قرار داد.

واعظی اظهارداشت: امروز شرایط و فضای مناسبی برای خدمت بیشتر به مردم فراهم آمده و اقدامات خوبی نیز در این راستا انجام شده که باید با قوت ادامه یابد و مسئولین دستگاه های اجرایی بایستی با استفاده از ابزارهای اطلاع رسانی اقدامات انجام شده را با مردم در میان بگذارند.

** دولت کاملا به توانمندی های بخش خصوصی باور دارد

رئیس دفتر رئیس جمهوری در ادامه فعالیت بخش خصوصی در مسیر توسعه کشور را ضروری دانست و گفت: دولت کاملا به توانمندی های بخش خصوصی باور دارد و معتقدیم شکوفایی اقتصادی زمانی حاصل می شود که بخش خصوصی در حوزه های مختلف اقتصادی و خدمانی حضور جدی، فعال و قوی داشته باشد.

واعظی همچنین با اشاره به قابلیت ها و مزیت های فراوان استان هرمزگان برای رشد و شکوفایی همه جانبه عنوان داشت: باید با برنامه ریزی مناسب و دقیق از این ظرفیت ها برای توسعه و رفاه بیشتر مردم استان و کشور بهره برداری کرد.

در این جلسه استاندار و نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و نیز مدیران عامل بانک‌ها و فعالان بخش خصوصی در سخنانی، با تشریح فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این استان، پیشنهادات و طرح‌های مورد نظر خود را در بخش‌های مختلف صنعت و معدن، انرژی، عمران، کشاورزی، شیلات، حمل و نقل و گردشگری برای انجام سرمایه‌گذاری در استان مطرح کردند.