۰ نفر

لاریجانی: استفاده از فاینانس طبق برنامه ششم مجاز است

۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۱۲
کد خبر: 249637
لاریجانی: استفاده از فاینانس طبق برنامه ششم مجاز است

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار نماینده مردم ارومیه تاکید کرد که در قانون برنامه ششم توسعه، مجمع تشخیص مصلحت نظام استفاده از تسهیلات خارجی و فاینانس را مجاز کرده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین، در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بندهای مربوط به اعطای مجوز به دولت برای استفاده از فاینانس، نادر قاضی پور، نماینده مردم ارومیه در اخطاری خطاب به رئیس مجلس با استناد به اصل ۸۲ قانون اساسی گفت: تعدادی از نمایندگان از جنابعالی این سوال را دارند که آیا در بند الف تبصره ۳ لایحه بودجه ۹۷ باید به هیئت وزیران مجوز استفاده از فاینانس را بدهیم؟

علی لاریجانی در پاسخ به این اخطار اظهار داشت: مجمع تشخیص مصلحت نظام در قانون برنامه ششم، استفاده از تسهیلات خارجی و فاینانس را مجاز اعلام کرده و هر سال در لایحه بودجه این مجوز به دولت داده می شود.

لاریجانی در ادامه افزود: در زمان تصویب قانون برنامه ششم، شورای نگهبان به مصوبه مجلس در خصوص فاینانس ایراد گرفت اما با اصرار مجلس این موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.

رییس مجلس عنوان کرد: در نهایت، مجمع تشخیص مصلحت نظام در قانون برنامه ششم استفاده از تسهیلات خارجی و فاینانس را مجاز اعلام کرد.