۰ نفر

دبیر اول کمیسیون کشاورزی:

انتخاب شریعتمداری ۱۰۰درصد درست است/ ناهماهنگی‌ها بین بازرگانی و کشاورزی برطرف شود

۲۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۳۵
کد خبر: 212136
انتخاب شریعتمداری ۱۰۰درصد درست است/ ناهماهنگی‌ها بین بازرگانی و کشاورزی برطرف شود

دبیر اول کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: انتخاب شریعتمداری را صد درصد انتخابی درست می‌دانم.

جلال محمود زاده در گفت وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: با توجه به اینکه شریعتمداری به بخش اقتصادی کاملا واقف است و پیش از این نیز توانمندی خود را در این زمینه ثابت کرده است؛ از نظر من او بهترین گزینه برای وزارت صنعت،معدن و کشاورزی محسوب می شود.

محمودزاده با اشاره به نزدیک بودن عقاید وزیر پیشنهادی به شخص رییس جمهور اظهار کرد: این بسیار خوب است که شریعتمداری ارتباط نزدیکی با رئیس جمهور دارد ضمن اینکه با توجه به تجربه حضور در وزارت بازرگانی و سابقه حضور  او در تیم اقتصادی دولت یازدهم باعث شده است که او با این محیط به خوبی آشنا باشد بنابراین او قطعا می‌تواند فرد مناسبی برای وزارت باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: به نظر من یک سری ناهماهنگی‌ها بین وزارت بازرگانی و وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد که لازمه حل این مشکلات هماهنگی های بیشتر در تنظیم بازار، واردات و صادرات است.

وی همچنین ادامه داد: یک از موارد مهم که ایشان می تواند با حضور در این وزارتخانه به رفع آن ها کمک کند بحث سامان دهی معادن کشور است؛ در حال حاضر بیشتر معادن ما یا تعطیل شده و یا اینکه نیمه تعطیل است؛ راه اندازی این معادن نیازمند یک مدیریت مناسب است بنابراین باید برای محصولات معدنی و بحث بازاریابی آن ها حتما فکری کنیم.

دبیر اول کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه وزرات صمت می تواند در رابطه با صنایع پایین دستی کمک ویژه‌ای انجام دهد، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد زیادی از کارخانه های پتروشیمی در سطح کشور مشغول خام فروشی هستند و صادرات آن ها ارزش افزوده ای برای کشور در پی ندارد.

محمودزاده در پایان گفت: وزارت صنعت با ایجاد صنایع پایین دستی صنعت پتروشیمی در مناطق محروم، علاوه بر ایجاد شغل برای جوانان می تواند ارزش افزوده ای برای کشور ایجاد کند و باعث افزایش صادرات شود.