۰ نفر

گنجاندن متاورس در طرح تحول دیجیتال؛

حرکت دولت ژاپن به سمت دنیای متاورس

۱۲ مهر ۱۴۰۱، ۱۸:۳۰
کد خبر: 672074
حرکت دولت ژاپن به سمت دنیای متاورس

فومیو کیشیدا، نخست‌ وزیر ژاپن از سال 2021، اعلام کرده است که دولت خدمات Web3 مانند مواردی که شامل توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFT و متاورس می‌شوند را ترویج خواهد کرد. فومیو کیشیدا ادعا کرد که به عنوان بخشی از تعهد دولت ژاپن به تحول دیجیتال، به عنوان پاداش به مقامات محلی که از راه حل های دیجیتال برای اداره امور استفاده می کنند NFT داده شده است.

اقتصاد آنلاین – مهرداد فرامهر؛ کیشیدا در سخنرانی در شورای ملی ژاپن در 3 اکتبر اظهار داشت که سرمایه‌گذاری دولت در تحول دیجیتال این کشور شامل صدور NFT برای دولت‌های محلی است که از فناوری دیجیتال برای حل مشکلات در حوزه قضایی مربوطه خود استفاده می‌کنند. وی همچنین به دیجیتالی شدن کارت های شناسایی ملی اشاره کرد.

علاوه بر این، نخست وزیر اظهار داشت که کابینه "تلاش هایی را برای گسترش استفاده از سرویس های وب3 که از متاورس و NFT ها استفاده می کنند، ترویج خواهد کرد."

کیشیدا در یک تلاش مشترک با ایالات متحده اظهار داشت که ژاپن سرمایه گذاری های فناوری خود را گسترش خواهد داد تا شامل توانایی کار بر روی نیمه هادی ها و همچنین کار بر روی اصلاحات نظارتی برای صنعت فناوری شود.

نخست وزیر کنونی که در اکتبر 2021 این مسئولیت را بر عهده گرفت، پس از یوشیهیده سوگا، رهبر قبلی که به نظر می‌رسید از مالیات تراکنش‌های بیت کوین (BTC) در ژاپن حمایت می کند، روی کار آمد.

کاربران رمزارزها در ژاپن شاهد تغییرات زیادی در طول دوره قدرت کیشیدا بوده‌اند، از جمله مت گاکس که پس از سال‌ها موانع قانونی و بازگرداندن دستگاه‌های خودپرداز کریپتویی در کشور، روند بازپرداخت وجه را پیش می‌برد.

سخنرانی کیشیدا تنها چند هفته پس از ملاقات او با تاکویا هیرای و ماساکی تایرا، دو وزیر سابق تحول دیجیتال که کارگروه حزب NFT را تأسیس کردند و از دفتر نخست وزیری بازدید کردند، انجام شد. این سه نفر در مورد مقررات NFT، Web3 و فناوری مرتبط با بلاک چین صحبت کردند.