۰ نفر

خبر خوب برای معلمان و دانش آموزان

۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۲۳
کد خبر: 508805
خبر خوب برای معلمان و دانش آموزان

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامه «عید، هنر و داستان» در ایام عید نوروز برای دانش آموزان دوره ابتدائی اجرا می شود و ارائه تکالیف سنتی یا پیک نوروزی ممنوع است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، رضوان حکیم زاده با بیان اینکه مطابق سال گذشته، تکالیفی با عنوان تکالیف نوروزی نخواهیم داشت، گفت: تکالیف سنتی توسط معلمان برای ایام نوروز ممنوع است و فقط برنامه «عید، هنر و داستان» برای دانش آموزان اجرا می شود.

وی افزود: برنامه " عید، هنر و داستان" با اهدافی همچون پرداختن به ابعاد عاطفی، هنری و تربیتی و همچنین آماده سازی بستر مناسب برای بروز استعدادهای درونی و هنری دانش آموزان برنامه ریزی شده است.

حکیم زاده تصریح کرد: دانش‌آموزان می‌توانند از بستر فیلم و نمایش و عکس و نقاشی و دیگر ابعاد هنری با موضوعات مختلف از جمله دنیای با بیماری کرونا و دنیای بدون کرونا و همچنین دلتنگی برای مدرسه در راستای طرح آجر به آجر، استفاده کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامه عید و داستان جایگزین شد که دانش آموزان در سه محور داستان گویی، داستان خوانی و داستان نویسی بتوانند خلاقیت‌های خود را بروز دهند و با کتاب انس بگیرند تا بواسطه نوشتن داستان مهارت‌های نوشتن و از طریق داستان خوانی مهارت‌های خواندن را تقویت کنند.

به گفته حکیم زاده، این برنامه علاوه بر حرکت در راستای علایق دانش‌آموزان،در عین حال فرصت‌هایی را برای پرورش خلاقیت آنها ایجاد می‌کند و  دانش‌آموزان درگیر فضای مجازی نمی‌شوند.