۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه تا پایان ماه

۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۵۱
کد خبر: 446237
پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه تا پایان ماه

یک فعال بازار طلا از ادامه رشد قیمت طلا و سکه در صورت صعود نرخ ارز خبر داد و گفت: با ادامه روند افزایشی نرخ دلار نمی‌توانیم انتظار ثبات قیمت طلا را داشته باشیم.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ نادر بذرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین نوسان بالای نرخ ارز را موثرترین عامل افزایش قیمت‌ها در بازار طلا دانست و اظهار کرد: البته در کنار صعود قیمت دلار، بهای اونس هم افزایش پیدا کرده که با توجه به پیش‌بینی رشد بیشتر طلای جهانی تا پایان سال میلادی، شاهد تاثیر آن بر پیش بینی قیمت طلا در بازار داخلی خواهیم بود.

دبیر اتحادیه طلا تاکید کرد: در اواخر هفته گذشته با کاهش نرخ ارز شاهد ریزش قیمت‌ها در بازار طلا نیز بودیم اما دلار از دو روز گذشته تغییر مسیر داده و مجددا گران شده و به این ترتیب بهای طلا و سکه هم صعودی شده است؛ تا زمانی که بازار ارز در مدار افزایشی باشد نمی‌توانیم انتظار کاهش قیمت طلا و سکه را داشته باشیم.

او با اشاره به افت چشمگیر معاملات مصنوعات طلا از ابتدای سال خاطرنشان کرد: اگرچه مصنوعات طلا از اواخر سال پیش تاکنون بازار خوبی نداشته اما در مقابل تقاضا برای خرید سکه اندکی بیشتر شده است ولی در کل طلا و سکه همیشه کم‌ ریسک‌ترین بازار به جهت سرمایه‌گذاری بوده و در بلندمدت بازدهی خوبی خواهد داشت.

این فعال بازار طلا اضافه کرد: بنابراین بازار طلا همچنان متقاضیان خود را دارد و این که گفته شده مردم به سمت فروش طلا برای ورود به سایر بازارها روی آورده‌اند را رد می‌کنم.

بذر افشان در پایان با تشریح قیمت طلا و سکه بیان کرد: امروز ارزش هر گرم طلای 18عیار 860هزار تومان است و هر قطعه سکه تمام طرح جدید با قیمت هشت میلیون و 810 و سکه طرح قدیم هشت میلیون و 450هزار تومان معامله می‌شود؛ همچنین بهای نیم سکه در بازار امروز چهار میلیون و 440، ربع سکه دو میلیون و 450 و سکه یک گرمی یک میلیون و 300هزار تومان است.