۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌ دهد؛

فلز زرد صعودی شد / مسیر صعودی فلزات گرانبها

۱۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۶:۲۹
کد خبر: 541336
فلز زرد صعودی شد / مسیر صعودی فلزات گرانبها

قیمت طلا و نقره در معاملات روز گذشته ایالات متحده افزایش متوسط تجربه کرد. به گفته تحلیل‌گران پس از دستیابی قیمت‌ها به پایین‌ترین سطح دو و نیم ماهه برخی سرمایه‌گذاران جدید به این بازار ورود کرده‌اند.

اقتصاد آنلاین اکرم شعبانی؛ کاهش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده در هفته جاری امتیاز مثبتی برای فلزات گرانبها بوده است. با این حال در میانه هفته نمودارهای فنی نزولی و کوتاه مدت ریسک گریزی ناچیز در بازارهای مالی آن هم در پایان نیمه نخست سال ۲۰۲۱ را بیش از پیش محدود کرده است. بر این اساس روز گذشته طلای آتی آگوست با ۶.۶۰ دلار افزایش به قیمت ۱۷۷۰.۴۰ دلار در هر اونس و نقره آتی سپتامبر در بازار کومکس نیویورک با ۰.۲۴۴ دلار افزایش به قیمت ۲۶.۱۴۵ دلار در هر اونس معامله شد.

داده‌های اقتصادی ایالات متحده که روز گذشته منتشر شد شامل گزارش مشاغل ماه ژوئن ایالات متحده است که ۶۹۲ هزار شغل به آن اضافه شده و بیشتر از ۵۵۰ هزار شغلی است که در پیش بینی‌ها آمده بود. این گزارش در واقع پیش درآمد گزارش مشاغل وزارت کار است که قرار است صبح جمعه منتشر شود و به اذعان تحلیل‌گران مهمترین داده اقتصادی است که می‌تواند بر روند بازارها تاثیرگذار باشد. پیش‌بینی می‌شود تعداد کل مشاغل غیرکشاورزی ۷۰۰ هزار در برابر ۵۵۹ هزار مورد ماه مه باشد. همچنین گفتنی است نرخ بیکاری به ۵.۶ درصد برسد که در مقابل ۵.۸ درصد ماه مه کاهش نشان می‌دهد.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته روند نسبتا نزولی داشتند، در ایالات متحده آمریکا هم هر سه شاخص اصلی با ادامه روند صعودی در آخرین روز معاملاتی ماه ژوئن و پایان سه ماهه، در بالاترین سطح سه ماه گذشته در روند ماهانه بسته شد.

در بازارهای کلیدی خارجی، شاخص دلار آمریکا روند صعودی داشت. قیمت معاملات آتی نفت خام نیمکس هم روند صعودی در پیش گرفت و هر بشکه نفت خام ۷۳.۷۵ دلار معامله شد. معامله‌گران نفتی همچنان در انتظار برگزاری نشست اوپک هستند. بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری ایالات متحده نیز در محدوده ۱.۴۶ درصدی معامله شد.

1

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند نزولی معاملات آتی طلا از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. روند نزولی پنج هفته‌ای در نمودارهای میله‌ای روزانه برقرار است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت ۱۸۰۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی معاملات رسیدن به زیر سطح پشتیبانی فنی ۱۷۰۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات روز سه‌شنبه یعنی ۱۷۷۹.۲۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۱۷۸۶.۱۰ دلار در هر اونس است همچنین سطح پشتیبانی نخست طلا در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۱۷۵۰.۱۰ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم ۱۷۳۵ دلار در هر اونس عنوان شده است.

2

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند نزولی معاملات آتی نقره کاملا از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. روند نزولی قیمت پنج هفته‌ای در نمودارهای میله‌ای روزانه همچنان دیده می‌شود. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی ۲۷ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی کامل ۲۵ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۲۶.۴۱۵ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۲۶.۵۹ دلار در هر اونس مشاهده شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست نقره بر روی کمترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۵.۸۰ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم بر روی پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۲۵.۵۸ دلار در هر اونس قرار گرفته است.