۰ نفر

دوران بی پولی بورس؛

پیش بینی بورس / شاخص کل پرواز را به خاطر می‌آورد؟

۲۷ مهر ۱۴۰۱، ۷:۵۸
کد خبر: 674913
پیش بینی بورس /  شاخص کل پرواز را به خاطر می‌آورد؟

هرچند در معاملات روز سه شنبه شاخص کل توانست کمی افزایش پیدا کند اما این افزایش هم دلچسب نبود؛ چرا که از یکسو در نیمه دوم دوباره شاهد افزایش عرضه ها و عقبگرد شاخص کل بودیم و از سوی دیگر،‌ارزش معاملات خرد همچنان حتی توانایی ثبت ارقامی بالا ۲هزار میلیارد تومان هم ندارد.

به گزارش سرویس بورس اقتصادآنلاین؛ بازار روز سه شنبه را خوب شروع کرد ولی نگران کننده به پایان رساند. همانگونه که از معاملات روز دوشنبه به نظر می‌رسید،‌ بورس معاملات خود را پر تقاضا به ویژه در گروه‌های پالایشی و خودرویی آغاز کرد. با افزایش تقاضا در ابتدای بازار، شاخص کل تا نیمه اول معاملات صعودی بود اما پس از گذشته نیمی از بازار، فشار عرضه دوباره بالا رفت و شاخص کل روند نزولی به خود گرفت. در نهایت شاخص کل که تا ساعت ۱۰:۳۰ تا ارتفاع حدود یک میلیون و ۳۱۴ هزار واحدی بالا رفته بود در ادامه تا ارتفاع یک میلیون و ۳۱۲ هزار واحدی عقب نشینی کرد. بنابراین هرچند شاخص کل در روز سه شنبه توانست افزایش حدود یک هزار و پانصد واحدی را ثبت کند اما نمی‌توان آن را به عنوان بازگشت شاخص کل تلقی کرد.

پیش بینی بورس شاخص هم وزن

روند ساعتی شاخص هم‌ وزن هم تا حدودی مشابه شاخص کل بود؛ نیمه اول صعود نسبتا قوی را تجربه کرد اما از نیمه بازار هرچند همانند شاخص کل نزولی نشد اما شیب افزایش آن کاهش یافت و عملاً شاخص هم وزن در پایان معاملات نسبت به ساعت ۱۱ بدون تغییر باقی ماند

پیش بینی بورس شاخص هم وزن

مهر صعود زده نشد

فرض کنید در نیمه دوم بازار شاخص کل به روند صعودی خود ادامه می‌داد؛ حتی با این وجود بازهم نمی تواستیم پایان روند نزولی را اعلام کنیم. دلیل اصلی این موضوع به ارزش پایین معاملات خرد بر می‌گردد. ارزش معاملات خرد روز سه شنبه نه تنها دوباره کم‌تر از ۲هزار میلیارد تومان بود بلکه نسبت به روز گذشته هم کاهش یافت؛ ارزش معاملات خرد روز سه شنبه حدود یک هزار و ۷۳۸ میلیارد تومان بود که نسبت به روز دوشنبه کاهش حدود ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

پیش بینی بورس ارزش معاملات خرد

خروج پول حقیقی هم هرچند نسبت به روز گذشته کمی کاهش یافت اما همچنان حقیقی‌ها از بازار سهام خارج می شوند. حقیقی‌ها در جریان معاملات روز سه شنبه حدود ۸۰ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

پیش بنیی بورس پول حقیقی

پیش بینی بورس چهارشنبه ۲۷مهر

بازار همچنان بر لبه تیغ حرکت می‌کند؛ همانگونه که در گزارش پیش بینی  بورس هفته پایانی مهر اشاره شده بود،‌ معاملات این هفته از اهمیت بالایی برخوردار بود؛ چرا که همانگونه که شاخص کل و کلیت بازار حداقل در کوتاه مدت می‌تواند نوسان مثبتی را تجربه کند، به همان اندازه هم می‌تواند بر عمق رکود آن افزوده بشود و اصلاح فرسایشی بازار ادامه داشته باشد.

بر این اساس به نظر می‌رسد که همانگونه که شاخص کل تمایل به صعود دارد اما نبود نقدینگی پر پرواز شاخص کل را چیده است. بر مبنای معاملات امروز به نظر نمی‌رسد که فردا بازار پر تقاضا باشد به ویژه در نیمه اول معاملات. با این وجود شاید پالایشی‌ها با توجه به گزارش های منتشر شده همچنان با اقبال همراه باشد و شاید بازگشت بازار از پالایشی ها آغاز شود!