۰ نفر

تکرار، تکرار و بازهم تکرار؛

پیش بینی بورس/ مرغ شاخص کل یک پا دارد!

۲۴ مهر ۱۴۰۱، ۱۷:۱۳
کد خبر: 674432
پیش بینی بورس/ مرغ شاخص کل یک پا دارد!

معاملات روز یکشنبه هم تکرار بود؛ تکراری که به رنگ قرمز درآمده است. شاخص کل بیش از ۶هزار و ۶۰۰واحد افت کرد و شاخص هم وزن هم با کاهش بیش از ۳ هزار واحدی به کار خود پایان داد. در حالی ارزش معاملات خرد کم‌تر از ۲هزار میلیارد تومان بود که ۲۰درصد آن مربوط به خروج پول حقیقی بود.

به گزارش سرویس بورس اقتصادآنلاین؛ بورس روز یکشنبه هم تکراری بود؛ تکراری که این روزها رنگ قرمز دارد. هرچند که اغلب تحلیل‌گران معتقدند که این بازار ارزشمند است اما فعلاً مرغ شاخص کل یک پا دارد و آن ادامه روند نزولی است. دیگر گفتن از چرایی شرایط این روزهای بازار سهام تکرار مکررات است،‌ بررسی روند معاملات روزانه بورس هم شاید یکی از کسل کننده ترین کارهای معامله گران شده است. تنها موضوعی که باعث می شود بتوان تابلوی معاملات بورس را نگاه کنیم، پیدا کردن نشانه‌ای از بازگشت بازار سهام است.

نشانه ای از بازگشت شاخص کل نبود

معاملات روز یکشنبه همانند هفته‌ها و شاید ماه‌های گذشته، نشانه‌ای از بازگشت نداشت. شاخص کل در طول روز به روند نزولی خود ادامه دارد و فشار فروش در ابتدا و انتهای بازار افزایشی بود؛ موضوعی که نشان می‌دهد همچنان سمت تقاضا ضعیف است و پولی به سمت بازار سهام نیامده است.

پیش بینی بورس

شاخص هم وزن هم شرایط مشابهی را تجربه کرد و بررسی روند ساعتی آن نشان می دهد که فشار عرضه در تایم ابتدایی و انتهایی بازار بالا بود و فعلا کلیت بازار نشانه ای از افزایش تقاضا ندارد.

شاخص هم وزن

رکود، رکود و بازهم رکود

ارزش معاملات خرد در دومین روز هفته پایانی مهر ماه همچنان کم‌تر از ۲ هزار میلیارد تومان بود. بازاری که ارزش معاملات آن در اردیبهشت ماه امسال به بیش از ۸ هزار میلیارد تومان هم رسیده بود حالا آروزی ارزش معاملات خرد ۲هزار میلیارد تومانی را دارد و این خود به خوبی رکود عمیق بازار سهام را نشان می‌دهد.

ارزش معاملات خرد

حقیقی ها هم که فعلا از این بازار فراری هستند. در جریان معاملات امروز بازار سهام،‌ حقیقی‌ها بیش از ۳۸۸هزار میلیارد تومان از بازار خارج کردند. این یعنی نه تنها ارزش معاملات خرد به شدت کاهش یافته بلکه ۲۰ از این میزان هم مربوط به خروج پول حقیقی بوده است.

پول حقیقی

پیش بینی بورس دوشنبه ۲۵ مهر

در ریسک های بازار تعدیلی صورت نگرفته و روند معاملات روز یکشنبه نشان از فشار نسبی فروش بالا در بازار سهام است. در این شرایط به نظر می‌‌رسد که محتمل ترین سناریو برای بورس فردا ادامه روند بی رمق معاملات باشد. با این وجود باید توجه داشت همانگونه که در گزارش پیش بینی بورس هفته چهارم مهر اشاره شده بود،‌ روند معاملاتی این هفته بسیاری حیاتی است. هرچند نگاهی به متغیرهای کلیدی بورس از پتانسیل بازار سهام برای بازگشت خبر می دهد اما در صورتی که شاخص کل نتواند حداقل در سطح هفته گذشته باقی بماند،‌ می تواند هشداری برای تشدید رکود و ادامه روند اصلاح فرسایشی باشد.