در بورس امروز ۱۲۵میلیارد تومان دارا یکم و ۴۵۵میلیون تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله هزار و ۹۶۵میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در این صندوق‌ها ۱۹۵میلیارد تومان بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – هانا پاکمند؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق پالایشی یکم (پالایش) با ارزش ۴۵۵میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق اعتماد آفرین پارسیان بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق با درآمد ثابت کیان نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۶۸میلیارد تومان واحدهای صندوق با درآمد ثابت کمند را از حقوقی‌ها خریدند (۳۲درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق صندوق پالایشی یکم (پالایش) را به ارزش ۲۴میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۵.۳درصد معاملات).

دارندگان صندوق تجارت شاخصی کاردان رشد ۱.۷درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) با زیان ۱.۸درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۸.۹درصد) در رابطه با صندوق شاخصی بازار آشنا (وبازار) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم ۵۸۰میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۳۰درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به بیش از هشت میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان رسید. همچنین بیشترین افت قیمت (۰.۵درصد) این گروه به صندوق پشتوانه سکه طلای زر افشان اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۹۶۵میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی ۱۹۵میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود پنج هزار و ۱۵۰میلیارد تومان و مقدار ورود پول حقوقی ۴۷۰میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید12