۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

شرایط دریافت سهام عدالت متوفی اعلام شد

۲۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۱۴
کد خبر: 459430
شرایط دریافت سهام عدالت متوفی اعلام شد

در سال۱۳۸۴، حدود ۴۹میلیون نفر برای دریافت سهام عدالت اقدام کردند. با گذشت ۱۴ سال از زمان ثبت‌نام این سهام، بیش از ۴۶میلیون نفر از این افراد، در قید حیات هستند. هم‌زمان با آزادسازی سهام عدالت این سوال در ذهن بسیاری از مردم مطرح شده است که تکلیف سهام عدالت متوفیان چه می‌شود؟

به گزارش اقتصاد آنلاین، سهام عدالت فوت‌ شدگان به وراث آنها اختصاص می‌یابد. شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرده است که، 2میلیون و 500هزار نفر از وراث متوفیان دارنده سهام عدالت، باید در انتظار اخبار و اطلاعیه‌های این شرکت درخصوص انتقال سهام عدالت بوده و به آنها توجه کنند.

سامانه سهام عدالت متوفی

وراث فوت‌شدگان می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت سپرده گذاری مرکزی به صورت آنلاین از طریق میز خدمت، گواهی حصر وراثت را در سامانه بارگذاری کنند و شرکت سپرده گذاری بعد از استعلام مدارک، سهام عدالت را بین وراث تقسیم می‌کند.

پیش از آغاز فرایند آزادسازی سهام عدالت، اگر دارنده این سهام در قید حیات نبود، ورثه می‌توانستند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک و انجام انحصار وراثت، برای فروش سهام عدالت و دریافت سود سهام عدالت متوفی اقدام کنند. اما این امر از 13 اردیبهشت ماه سال جاری متوقف شد.

در اطلاعیه شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام شده است که در گام دوم فرایند آزادسازی سهام عدالت، وضعیت انتقال سهام عدالت متوفیان از طریق الکترونیکی فراهم می‌شود و در همین رابطه، کارشناسان شرکت سپرده گذاری مرکزی باید همه فرآیندهای انتقال سهام عدالت متوفیان به صورت غیر حضوری را فراهم کند.