۰ نفر

خبر بد آقای وزیر برای جاماندگان سهام عدالت!

۱۴ مرداد ۱۳۹۹، ۸:۵۳
کد خبر: 457391
خبر بد آقای وزیر برای جاماندگان سهام عدالت!

وزیر اقتصاد با رد موضوع جاماندگان سهام عدالت گفت: از نظر قانون افراد مدنظر پوشش داده شده اند ضمن اینکه از نظر دارایی‌هایی که بتوانیم این کار را انجام دهیم محدویت داریم زیرا آن زمان این حجم واگذاری نشده بود.

سهامی برای جاماندگان سهام عدالت نیست

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم،  فرهاد دژپسند در حاشیه نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران درباره جاماندگان سهام عدالت گفت:​ در این موضوع بحث امکان پذیری مطرح است سهام عدالت زمانی که عملیاتی شد قرار بود برای یک دوره 10 ساله‌ای از محل سود تسویه شود، اما همه سهام از محل سود تسویه نشد جز نهاد‌های تحت پوشش بنابراین سهام 500 هزار تومان، 480 هزار تومانی و ... داریم.

وزیر اقتصاد افزود: در قانون آمده 6 دهک جامعه باید از سهام عدالت برخودار شوند که ما سهام عدالت را به 6 دهک جامعه داده ایم یعنی اکنون آمار دارندگان سهام عدالت 49 میلیون و 200 هزار نفر است که اگر 60 درصد جمعیت کشور را در نظر بگیریم حدود همین میزان است.

وی گفت: این موضوع هم از نظر فنی امکان پذیر نیست و هم از نظر قانون افراد مدنظر پوشش داده شده اند ضمن اینکه از نظر دارایی‌هایی که بتوانیم این کار را انجام دهیم محدویت داریم، زیرا آن زمان این حجم واگذاری نشده بود.