۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت مسکن در غرب تهران

۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۱۱
کد خبر: 552782
قیمت مسکن در غرب تهران

در گزارش پیش رو قصد داریم تا به بررسی قیمت مسکن در دو منطقه 2 و 5 شهرداری تهران که در غرب پایتخت قرار گرفته است، بپردازیم.

اقتصاد آنلاین – سیده زهرا محمودی؛ مناطق 2 و 5 شهرداری، دو منطقه در غرب تهران است و محله‌هایی چون گیشا، صادقیه، ستارخان، پونک، شهرک غرب، سعادت آباد، مرزداران، شهران و... در این مناطق تهران قرار دارد؛ قیمت مسکن در این محله‌ها بالا بوده و واحدهای گران‌قیمت غرب تهران در این محله‌ها جای گرفته است.

البته قیمت مسکن در هر یک از این محله‌ها نیز تفاوت دارد و از 30میلیون تومان در هر متر مربع تا بیش از 100میلیون تومان در هر متر مربع در این محله‌ها می‌توان آپارتمان پیدا کرد؛ بستگی دارد که واحد در کدام محله قرار گرفته باشد.

شهرک غرب و سعادت آباد جزو گران‌ترین محله‌ها در غرب تهران بوده و در منطقه2 شهرداری قرار دارد؛ قیمت مسکن در این دو محله از متری 45 تا 55میلیون تومان شروع شده و به متری 100میلیون تومان و بیشتر نیز می‌رسد؛ بستگی دارد واحد چه امکاناتی داشته باشد؛ در کجا قرار گرفته و سازنده آن چه کسی باشد؛ شرایطی مانند سن بنا و متراژ نیز در تعیین قیمت دخیل است.

صادقیه یکی دیگر از محله‌های غربی تهران است؛ این محله از محله‌های معروف و پرطرفدار غرب تهران محسوب شده و واحدهایی با رنج قیمت متنوع در آن دیده می‌شود. برای خرید هر متر خانه در صادقیه باید حداقل 35میلیون تومان سرمایه داشته باشید و خانه‌های نوساز نیز به حداقل بین 40 تا 45میلیون تومان سرمایه برای هر متر مربع نیاز دارد.

همچنین اگر قصد خرید یک آپارتمان فول امکانات در گیشا داشته باشید، به حداقل 40میلیون تومان سرمایه برای هر متر مربع نیاز خواهید داشت؛ گیشا یک محله معروف در منطقه2 شهرداری است که قیمت برخی از واحدهای آن تفاوت بسیار زیادی با متوسط قیمت مسکن در تهران دارد.

خانه‌های محله پونک نیز از متری 30میلیون تومان شروع شده و به 60 تا 70میلیون تومان در هر متر مربع می‌رسد؛ این محله در منطقه5 قرار دارد و تقاضا برای خرید مسکن در آن مانند سایر محله‌های منطقه 2 و 5، بالاست.

مرزداران یکی دیگر از محله‌های غرب تهران است؛ این منطقه از محله‌های گران قیمت تهران در بخش مسکن محسوب شده و خرید یک واحد مناسب در آن به حداقل 40میلیون تومان سرمایه در ازای هر متر مربع نیاز دارد؛ به گفته مشاوران املاک این محله، قیمت مسکن در مرزداران به متری 100میلیون تومان هم می‌رسد.

جنت آباد نیز یک محله دیگر در غرب تهران است؛ قیمت مسکن در این محله از متری 30میلیون تومان شروع می‌شود و بسته به امکانات و... بالاتر می‌رود.

البته در هر یک از این محله‌ها ممکن است واحدی گران‌تر یا ارزان‌تر نیز پیدا کنید؛ زیرا شرایط مالک نیز در تعیین قیمت مسکن اثرگذار است؛ اما به طور کلی گفته می‌شود که واحدهای این محله‌ها در رنج قیمت یاد شده قیمت‌گذاری می‌شود.