این خانه نمونه ای جذاب و پویا از معماری بروتالیست را به نمایش می گذارد و از فرهنگ ژاپن نیز اثر پذیرفته است که مهمترین آن را باید حضور فعال چوب در تمامی قسمت ها بدانیم...

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از عصر ایران، این خانه بتنی نفوذپذیر که توسط IGArchitects طراحی شده است، در قلب توکیو قرار دارد. برخلاف خانه‌ های سنتی با مرزهای واضح و اتاق ‌های مشخص و متمایز از یکدیگر، در معماری این پروژه اساسا با یک منطقه بزرگ و باز رو به رو هستیم که مرزهای میان زندگی خصوصی و کاری در آن به عمد محو شده اند.

این پروژه برای طرفداران معماری بروتالیست یک گزینه عالی محسوب می شود، هر چند در بالاترین سطح آن قرار ندارد و هنوز نرمش هایی را می توان در طراحی بخش هایی از آن مشاهده کرد.

خانه به سفارش یک زوج ژاپنی آماده شده است. مفهوم پنهان شده در پس طراحی این خانه، تسهیل سبک زندگی پویا و به هم پیوسته برای زوجی است که در آن زندگی می کنند.

این زوج فضایی را می خواستند که به آنها اجازه دهد تا به طور یکپارچه بین زندگی شخصی و حرفه ای خود جا به جا شوند و در عین حال از حضور یکدیگر در خانه آگاه باشند. برای تحقق این چشم انداز، معماران خانه ای جادار با فضای باز فراوان طراحی کردند که از محیط های زندگی فشرده معمولی که اغلب در شهر یافت می شوند، فاصله زیادی دارد.

بدین ترتیب، خانه ای متولد شد با ساختاری خاص که همزمان محکم و انعطاف‌ پذیر است و به ساکنان خود اجازه می‌ دهد تا آزادانه زندگی کنند.

گفتنی است که هر یک از طبقات منفرد در خانه به صورت مجزا مورد استفاده قرار نمی گیرند. در مقابل، پتانسیل کامل آنها از طریق تعامل با یکدیگر تحقق می یابد. هر طبقه به صورت چند منظوره طراحی شده است و اهداف متفاوتی را پوشش می دهد، از سازماندهی صندلی و میز گرفته تا قفسه و سقف.

از این رو تقریبا هر قسمت از خانه چند منظوره است و یک سبک زندگی پویا و سازگار را تشویق می کند. عدم وجود فضاهای اختصاصی باعث ایجاد حس به هم پیوستگی بین طبقات شده و تجربه زندگی منحصر به فرد و انعطاف پذیری را در اختیار ساکنان قرار می دهد.

 این پروژه در آوریل سال ۲۰۲۳ و در مساحت ۵۹.۸۸ متر مربع تکمیل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha