۰ نفر

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران؛

اگر از خانه‌های ۲۵ متری استقبال شود در سایر استان‌ها هم می‌سازیم / به نحوی موضع‌گیری کردند که انگار قرار است تمام کشور تبدیل به این خانه‌ها شود!

۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۳۹
کد خبر: 734131
اگر از خانه‌های ۲۵ متری استقبال شود در سایر استان‌ها هم می‌سازیم / به نحوی موضع‌گیری کردند که انگار قرار است تمام کشور تبدیل به این خانه‌ها شود!

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران: برخی به نحوی در برابر این خانه‌ها موضع گیری کردند که گویا قرار است تمام کشور تبدیل به خانه‌های ۲۵ متری شود. هدف از ساخت این خانه‌ها این است که جوانان با هزینه معقول شروع زندگی را در یک خانه اقتصادی داشته باشند و امکاناتی که در این متراژ وجود ندارد به صورت اشتراکی در اختیار آنها گذاشته می‌شود مثل سالن‌های پذیرایی تایمی و سایر امکانات.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ به نقل از روابط عمومی تهران بیست، خشایار باقر پور مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران در برنامه زنده تلویزیونی تهران بیست در خصوص ساخت خانه‌های 25 متری گفت: طرح ساخت خانه‌های 25 متری در بخش تعاون کشور و اتحادیه‌های تعاونی‌های عمرانی در نظر گرفته شده و ویژه مسکن زوج‌های جوان برای تسهیل در امر ازدواج است.

وی در ادامه بیان کرد: در طرح ساخت خانه‌های 25 متری ۳۰ تا ۴۰ هزار واحد در استان تهران و البرز به صورت پایلوت اجرا می‌شود و اگر رضایت بخش باشد و بازخوردهای مثبتی از آن بگیریم در سایر استان‌ها هم ساخته شود.

باقرپور افزود: شهرداری برای این متراژ مجوز نمی‌دهد و ابتکار ما این بوده که از مجوز هتل آپارتمان استفاده کردیم تا این خانه‌ها را بسازیم. برخی به نحوی در برابر این خانه‌ها موضع گیری کردند که گویا قرار است تمام کشور تبدیل به خانه‌های ۲۵ متری شود. هدف از ساخت این خانه‌ها این است که جوانان با هزینه معقول شروع زندگی را در یک خانه اقتصادی داشته باشند و امکاناتی که در این متراژ وجود ندارد به صورت اشتراکی در اختیار آنها گذاشته می‌شود مثل سالن‌های پذیرایی تایمی و سایر امکانات.

وی خاطرنشان کرد: هیچ زمین دولتی برای این طرح دریافت نکردیم و قرارداد با بخش‌های غیر دولتی در  یک زمین ۱۱ هزار متری در منطقه ۱۹ در شرف انعقاد است و متناسب با این کاربری را هم دارد و بعد از انعقاد قرارداد عملیات ساخت شروع خواهد شد.

باقرپور گفت: این خانه‌ها در واقع هتل آپارتمان هستند و محدودیتی برای متراژ وجود ندارد. مالکیت با اسناد مشاعی به افراد داده خواهد شد. با این خانه‌ها زوج جوان دغدغه اجاره ندارند.

در بخش دیگری از این برنامه، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران به بیان توضیحاتی درباره ساخت خانه‌های 25 متری در تهران پرداخت و از عدم اعطای مجوز به این منازل خبر داد.

حمید رضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در برنامه تهران بیست در خصوص ساخت خانه‌های 25 متری گفت: سرانه سکونت برای هر نفر ۱۷ و نیم متر است و حداقل منزل مسکونی برای خانوار ۳ نفره ۵۴ متر است.  تاکنون درخواستی برای گرفتن مجوز برای ساخت منازل  25 متری در تهران به شهرداری داده نشده و اگر هم داده شود شهرداری این مجوز را صادر نمی‌کند و ساخت این خانه‌ها از اساس کذب است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: این مسئله از اساس کذب است. اصلا مشخص نیست این ۱۱ هزار متر زمین از کدام شهرداری منطقه مجوز گرفته است. در منطقه ۱۹ هیچ گونه درخواستی برای مجوز به ما صادر نشده است و هیچ زمینی با این شرایط در این منطقه وجود ندارد.

وی در ادامه در واکنش به اینکه این منازل در واقع هتل آپارتمان هستند توضیح داد: اگر قرار باشد به عنوان واحد مسکونی این هتل آپارتمان ارائه شود چطور قرار است سند آن تفکیک شود. سبک زندگی در هتل آپارتمان است و سهم مشاعی در آن دارند زیرا سند برای آنها صادر نمی‌شود. اگر هتل باشد زیر مجموعه وزارت میراث فرهنگی می‌شود و شهرداری در آن دخل و تصرفی ندارد.

صارمی با بیان اینکه این مطلب خیلی خام است افزود: هتل کاربری خدماتی دارد نه مسکونی. این اتحادیه تاکنون مجوزی از شهرداری نگرفته و مردم هیچ پولی بابت این خانه‌ها واریز نکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    0 0
    نمای بیرونش رو هم صورتی بزنید که با فضای عشق و جوانی داخلیش ست بشه!