x
۲۴ / خرداد / ۱۴۰۳ ۲۰:۳۹

قالیباف: فرهنگ زنانه‌ترین عنصر جامعه است/همیشه مدافع رسانه‌ها بودم

قالیباف: فرهنگ زنانه‌ترین عنصر جامعه است/همیشه مدافع رسانه‌ها بودم

کاندیدای چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: موضوع زن و خانواده مهمترین موضوع در عرصه فرهنگ است لذا زن را مهمترین عنصر خانواده به عنوان پایه و سلول اصلی جامعه می دانیم. فرهنگ زنانه ترین عنصر جامعه است.

کد خبر: ۸۴۷۵۱۸
آرین موتور

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ با حضور در برنامه تلویزیونی «میزگرد فرهنگی»، اظهار کرد: موضوع فرهنگ از موضوعات مهم و اساسی هر جامعه است. نام دولت را «خدمت و پیشرفت» انتخاب کردیم و بر این باوریم وقتی حرف از خدمت و پیشرفت می زنیم دقیقا یک برهم‌کنشی با مسائل فرهنگی و اجتماعی دارد. در واقع پیشرفت بر فرهنگ و فرهنگ بر پیشرفت و فرهنگ بر خدمت و خدمات فرهنگی اثر دارد.

وی ادامه داد: بدون پرداختن به اولویت های فرهنگی نمیتوان به پیشرفت رسید و بدون فرهنگ نمی توان کارها را به سرانجام رساند.

قالیباف بیان کرد: رهبری بیش از ۱۰ سال تاکید بر مسائل اقتصادی داشتند چون مسائل اقتصادی تاثیر بر مسائل فرهنگی می‌گذارد. وقتی از پیشرفت حرف می زنیم حرف از فرهنگ تولید و سرمایه‌گذاری است.

وی گفت: وقتی کشوری تورم بالا و بیش از یک دهه تورم زیادی دارد شرایط به گونه ای می شود که خانواده ها نمی توانند در فشارها اخلاق را رعایت کنند.

قالیباف تاکید کرد: نقش فرهنگ در دولت ما به عنوان دولت خدمت و پشرفت، اساسی است.موضوع زن و خانواده هم مهمترین موضوع در عرصه فرهنگ است و زن را مهمترین عنصر خانواده به عنوان پایه و سلول اصلی جامعه می‌دانیم. فرهنگ زنانه ترین عنصر جامعه است.

*مدیریت مهمترین موضوع در آموزش و پروش است

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره مهمترین مساله آموزش و پرورش و برنامه هایش برای شکوفایی آن گفت: در آموزش و پرورش اولین و آخرین موضوع مهم بحث مدیریت و ثبات مدیریت است.

وی ادامه  داد: در ۲۰ سال گذشته قریب به ۱۷ وزیر و سرپرست تغییر دادیم لذا مدیر قوی و ثبات مهم است و ما در دولت چهاردهم  مدیر قوی و ثبات می‌ آوریم.

قالیباف با بیان این‌که «سلسله مراتب در آموزش و پروش اشکال دارد»، گفت: دوعنصر معلم و مدرسه در آموزش و پروش مهم است و باید به آن باید توجه کنیم.

وی با تاکید بر لزوم توحه به معیشت معلمان گفت: این موضوع را در مجلس و در رتبه بندی معلمان دنبال کردیم.

* همیشه مدافع رسانه‌ها بودم

وی همچنین درباره بازداشت دو فعال رسانه‌ای و طرح شکایت از آن‌ها گفت: بدون شک رسانه و آزادی رسانه و عملکرد رسانه به عنوان نمایندگی افکار عمومی مهم است چراکه؛  نظارت کرده و حرف مردم و نقد جامعه را دنبال می‌کنند و باید آزادی عمل داشته باشند.

قالیباف گفت: در زمان نیروی انتظامی فرمانده قبلی بیش از ۲۰۰ شکایت از رسانه‌ها کرده بود که من وقتی وارد  نیروی انتظامی شدم آن ها را پس گرفتم؛ لذا اعتقاد به رسانه دارم و در حوزه شهرداری تهران هم همین‌گونه عمل کردم.

وی ادامه داد: در همین دوره در مجلس بودم هیچ وقت به صورت فردی خودم و مجموعه ما شکایت نکرد؛ در مواردی هم ممکن است که خبرنگاری قانون رعایت نکرده و فراتر از قانون عمل کرده است.

وی درباره طرح شکایت از دو فعال رسانه‌ای هم گفت: این ها در در دادگاه اولیه و ثانویه و حتی در دیوان عدالت اداری شاکی خصوصی داشته‌اند؛ آیا شما می‌خواهید از شاکی خصوصی خواهش کنم که او را ببخشید؛ چشم این را دنبال می‌کنم ولی وقتی شاکی خصوصی دارد حقوق مردم و افراد باید محترم شمرده شود.

این کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری هم‌چنین گغت: وقتی رسانه‌ای به اشتباه موضوع دروغی گفت باز نسبت به او شکایت نکردم و مدعی العموم کار خودش را کرد؛ همیشه مدافع رسانه‌ها بودم و از آن طرف در قوانین و پیگیری و خدمات تعاونی مسکن در خدمت‌شان بودیم؛ صدای رسانه صدای حق جامعه است که باید همه کارگزاران و دولتمردان نسبت به آن متعهد باشند و آن ندای واقعی مردم است.


** این نشست با محوریت «فرهنگی» برگزار شد. الهام یاوری، شهاب اسفندیاری و حسین اننظامی از اساتید دانشگاه به عنوان کارشناسان برنامه و صدیقه سادات حجازی و مصطفی غفاری به عنوان مشاوران محمدباقر قالیباف در این نشست حضور داشتند.

ارسال نظرات