۰ نفر

خبر خوش از وضعیت ذخایر سدها + عکس

۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۳۰
کد خبر: 844382
خبر خوش از وضعیت ذخایر سدها + عکس

بر اساس آخرین آمار از وضعیت سدهای مهم کشور، در حال حاضر میزان پرشدگی سدهای کشور ۶۷ درصد و ۹ سد به طور کامل و صددرصد پر است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، میزان ورودی مخازن کل کشور از ابتدای سال آبی (ابتدای مهرماه) تا ۵ خردادماه معادل ۳۵.۱۸ میلیارد متر مکعب بوده که در قیاس با سال گذشته که عددی معادل ۳۲.۸۹ میلیارد مترمکعب بوده ۷ درصد کاهش داشته است. همچنین میزان کل خروجی سدهای کشور نیز نسبت به سال قبل با ۱۳ درصد افزایش مواجه بوده است.

حجم آب موجود مخازن اکنون ۳۲.۶۰ میلیارد متر مکعب ثبت شده که این عدد نسبت به سال قبل که عددی معادل ۳۲.۶۰ میلیارد متر مکعب بوده هفت درصد افزایش یافته است. همچنین حجم پرشدگی سدهای کشور نیز تا این تاریخ ۶۷ درصد است.

خبر خوش از وضعیت ذخایر سدها + عکس

وضعیت برخی از سدهای مهم کشور بیانگر این است که در ۹ سد، دز در استان خوزستان، سد ارس آذربایجان شرقی، سد جگین هرمزگان، سد ایلام، سد خیرآباد در استان سیستان و بلوچستان، سد آزاد و قشلاق استان کردستان، سد رودبار استان لرستان و سد کوثر استان کهگیلویه و بویر احمد شاهد پرشدگی ۱۰۰ درصدی حجم مخزن هستیم.

خبر خوش از وضعیت ذخایر سدها + عکس

همچنین ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۲۳۸.۳ میلیمتر است. این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۲۳۰.۷ میلیمتر) ۳ درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۹۷.۸ میلیمتر) ۲۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

خبر خوش از وضعیت ذخایر سدها + عکس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha