۰ نفر

آماده‌باش این استان به دنبال صدور هشدار نارنجی

۲۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۳۹
کد خبر: 836524
آماده‌باش این استان به دنبال صدور هشدار نارنجی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد از صدور هشدار وضعیت نارنجی هواشناسی و بارش باران برای یزد خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، محمدعلی ملک‌زاده با اشاره به اینکه هواشناسی برای وضعیت هوای استان یزد هشدار سطح نارنجی صادر کرده است، گفت: این هشدار برای روزهای سه شنبه تا پنجشنبه این هفته صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال صدور این وضعیت، دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان مرتبط در حالت آماده باش قرار گرفتند تا آمادگی کامل برای خدمات رسانی در صورت نیاز وجود داشته باشد.

در همین حال ستاد مدیریت سیلاب وزارت نیرو برای استان‌هایی که هشدار قرمز و نارنجی طی روزهای آینده دارند، هفت توصیه را برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی ارائه داده است.

بر اساس این اطلاعیه با توجه به هشدارهای هواشناسی صادره، استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، فارس، کرمان و یزد مستعد وقوع سیلاب خواهند بود که عمده سیل و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان، فارس و کرمان پیش‌بینی می‌شود؛ البته جزایر هرمزگان نیز در کانون‌های بارشی قرار دارند.

بر این اساس توصیه و تاکید می‌شود ملاحظاتی که در ادامه مطرح می‌شود توسط دستگاه‌های ذیربط و مردم عزیز مورد توجه قرار گیرد: خودداری از تردد و توقف در مسیرها و جاده‌های حاشیه و بستر رودخانه‌ها، عدم حضور مسافران و گردشگران در مناطق پست و بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مناطق ساحلی، عدم عبور از سازه‌های تقاطعی و پل‌های رودخانه‌های سیلابی، آمادگی حداکثری همه دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و امدادی و تجهیز گروه‌های عملیاتی، پاکسازی و بازگشایی کامل مجاری آبی، رودخانه‌ها و سازه‌های تقاطعی به‌ویژه در مراکز جمعیتی، تخلیه اماکن و مراکز جمعیتی در معرض و مسیر سیلاب و توقف هرگونه فعالیت در بستر و حاشیه رودخانه‌های مستعد سیلاب شامل این توصیه‌ها هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha