۰ نفر

هوش مصنوعی می‌تواند هر ضربه ایستگاهی را به گل تبدیل کند!

۱۸ فروردین ۱۴۰۳، ۲:۳۰
کد خبر: 834523
هوش مصنوعی می‌تواند هر ضربه ایستگاهی را به گل تبدیل کند!

اگر طرفدار فوتبال باشید حتما به یاد دارید که در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ و در بازی لیورپول و بارسلونا، چگونه یک ضربه سریع کرنر توسط ترنت الکساندر-آرنولد، دیووک اوریگی را در موقعیت گلزنی قرار داد و به صحنه‌ای ماندگار تبدیل شد؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری آنلاین،   سایت جامعه هوش مصنوعی ایران، ضربه‌های کرنر می‌توانند تبدیل به فرصت‌های بی‌نظیری برای گلزنی شوند، اما داشتن یک برنامه کارآمد برای تحقق آن‌ها نیازمند ترکیبی از هوش انسانی و تحلیل بازی برای شناسایی الگوهای تیم حریف و واکنش آنی است.

حالا به لطف هوش مصنوعی، دستیار باهوشی به کمک مربیان آمده است. محققان گوگل در همکاری با باشگاه لیورپول، سیستم هوش مصنوعی به نام TacticAI را توسعه داده‌اند که می‌تواند به مربیان در زمینه‌ تاکتیک‌های مربوط به ضربات کرنر مشاوره بدهد.

این سیستم با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی‌کننده و مولد، به متخصصان، به‌ویژه در ضربات کرنر، بینش‌های تاکتیکی ارائه می‌دهد. این سیستم با علی‌رغم وجود محدودیت‌هایی در دارابودن داده‌های باکیفیت، با استفاده از رویکرد یادگیری عمیق هندسی به نتایجی در سطح بالا رسیده است.

تحقیقات و ارزیابی این سیستم با همراهی متخصصان باشگاه لیورپول انجام شده است. جالب اینجاست که پیشنهادات این هوش مصنوعی در ۹۰ درصد موارد نسبت به تاکتیک‌های رایج در زمین، مورد تایید ارزیابان متخصص قرار گرفته است.

TacticAI فراتر از یک دستیار برای ضربات کرنر است. این سیستم نشان داده که تکنیک‌های هوش مصنوعی چگونه می‌توانند دنیای ورزش را برای بازیکنان، مربیان و هواداران متحول کنند.

ورزش‌هایی مانند فوتبال با داشتن تعاملات چندعاملی در دنیای واقعی و با داده‌های چندوجهی، زمینه‌ای ایده‌آل برای توسعه‌ی هوش مصنوعی به شمار می‌روند. پیشرفت‌های به‌دست آمده در حوزه‌ی هوش مصنوعی ورزشی می‌تواند در بسیاری از زمینه‌های درون و بیرون زمین، از بازی‌های رایانه‌ای و رباتیک گرفته تا هماهنگی ترافیک، کاربرد داشته باشد.

TacticAI یک سیستم کامل هوش مصنوعی است که با مدل‌های ترکیبی پیش‌بینی‌کننده و مولد خود، می‌تواند بازی‌های گذشته را تجزیه و تحلیل کرده و برای افزایش احتمال دستیابی به نتایج مورد نظر، در مورد محل قرارگیری و سیستم بازی نیز به مربی پیشنهادهایی بسیار عای می‌دهد.

این سیستم یک گام بلند در بهره‌وری از هوش مصنوعی برای کمک به مربیان فوتبال است و امیدواریم در آینده شاهد توسعه‌ی بیشتر این فناوری و کاربردهای گسترده‌تر آن در ورزش باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha