۰ نفر

ترسناک‌ترین فیلم های سینمایی جهان

۱۴ فروردین ۱۴۰۳، ۲۳:۰۵
کد خبر: 833939
ترسناک‌ترین فیلم های سینمایی جهان

اگر به فیلم‌های ترسناک علاقه‌مند هستید و در اوقات فراغت در جستجوی یک تجربه دلهره‌آور برای سرگرمی خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه با ما همراه شوید و با ترسناک‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما آشنا شوید.

به گزارش اقتصادآنلاین ، این فیلم‌ها از بهترین آثار کلاسیک و مدرن ژانر وحشت تلقی می‌شوند و برای کسانی که تا به حال فرصت تماشای آنها را نداشته‌اند، تماشای حداقل یکبار از هرکدام از آنها توصیه می‌شود.

1. جن گیر (The Exorcist) – سال 1973

"جن گیر" یکی از مشهورترین فیلم‌های ژانر وحشت است که پس از حدود 40 سال همچنان در رتبه اول لیست فیلم‌های ترسناک‌ترین دنیا قرار دارد. داستان غیر قابل پیش‌بینی این فیلم، هیجان و اتفاقات پیچیده‌ای که در محیطی بسیار ساده رخ می‌دهند، باعث شده است که "جن گیر" از سایر فیلم‌های ترسناک جلوتر باشد.

در این فیلم، رگان، یک دختر نوجوان و دختر بازیگری معروف است که با بازی با تخته ویجا در زیرزمین خانه‌ی یک مهمانی ناخوانده، یک شرور را به زندگی خود فراخوانده می‌کند. داستان فیلم بر روی تلاش مادر و برگزاری مراسم جن‌گیری برای نجات دختر تمرکز دارد.

2. درخشش (The Shining) – سال 1980

"درخشش" یک شاهکار تمام عیار از استنلی کوبریک است که با بازی بی‌نظیر جک نیکلسون، به عنوان یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما شناخته می‌شود. این فیلم، بدون استفاده زیاد از حقه‌های سینمایی، با تمرکز بر جنبه‌های روانشناختی، توانسته است با اجرای فوق‌العاده بازیگران، ترسی عمیق را در قلب تماشاگران به وجود آورد. به اندازه‌ای که بدون اختیار، از عدد 237 و هر اتاقی که با این شماره علامت‌گذاری شده است، دوری خواهید کرد!

فیلم درباره‌ی یک نویسنده است که همراه خانواده به عنوان سرایدار زمستانی، به هتل کوهستانی خالی از سکنه نقل مکان می‌کند. جریان فیلم با اتفاقات مرموز و ترسناک و تداعی جنون درونی این مرد، تا آنجا پیش می‌روند که او به فکر کشتن همسر و پسر شش ساله‌اش می‌افتد.

3. بیگانه (Alien) – سال 1979

"بیگانه" بی شک یکی از بهترین فیلم‌های علمی-تخیلی و همزمان ترسناک است که به طرز شگفت‌انگیزی توانسته است نظر طرفداران سخت‌پسند هر دو ژانر را به خود جلب کند. این فیلم، با کارگردانی ریدلی اسکات، یکی از مشهورترین کارگردانان هالیوود، ساخته شده است و یک تجربه هیجان‌انگیز و دلهره‌آور را ارائه می‌دهد.

داستان فیلم درباره خدمه یک فضاپیمای تجاری به نام "نوسترومو" است که در مسیر بازگشت به زمین، پیام کمکی از یک سیاره دیگر دریافت می‌کنند. جریان فیلم با روایت اتفاقات بسیار ترسناک و استثنایی، و تلاش خدمه برای زنده ماندن، پیش می‌روند.

4. کشتار با اره برقی تگزاس (Texas Chain Saw Massacre) – سال 1974

"کشتار با اره برقی تگزاس" به عنوان یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های تاریخ هالیوود شناخته می‌شود. این فیلم، با الهام از یک داستان واقعی، یک ترکیب جالب از ترس و حس شوخ‌طبعی را به تصویر می‌کشد. کارگردان توبی هوپر، با ساختن این اثر تاثیرگذار و بی‌نظیر، در تاریخ سینمای وحشت جایگاهی ماندگار را به خود اختصاص داده است. به دلیل محبوبیت فراوان این فیلم، در سال‌های پس از آن، دنباله‌های متعددی برای آن ساخته شده است.

داستان فیلم درباره پنج نوجوان است که تصمیم می‌گیرند دنیای امن و آرامی که پشت سر گذاشته‌اند را ترک کنند و به منطقه‌ای در تگزاس سفر کنند تا محل دفن پدربزرگ‌هایشان را ببینند. اما در این سفر، با مردی با چهره‌ای پوسته‌ی چرمی و خانواده‌ای آدمخوار روبرو می‌شوند و این آشنایی سرآغاز داستانی خونین و ترسناک را به همراه دارد.

5. هالووین (Halloween) – سال 1978

فیلم "هالووین" به عنوان یکی از اولین فیلم‌های ترسناک اسلشر شناخته می‌شود. جان کارپنتر با ساخت این فیلم، یک کلاسیک مدرن را به وجود آورده است. او در طول فیلم با بهره‌گیری از هر دو نوع ترس، فضاهای تنگ و ترسهای ناگهانی، در تلقین احساس ناخوشایند توام با ترس و ناامنی به مخاطبان بسیار موفق عمل کرده است. کسی حتی فکر نمی‌کرد که یک ماسک ساده می‌تواند به این اندازه وحشتناک به نظر برسد.

داستان فیلم درباره یک قاتل روانی است که در کودکی با استفاده از چاقو به خواهرش حمله کرده و پس از گذشت 15 سال، چند روز قبل از هالووین، از زندان فرار می‌کند.

6. 28 روز بعد (28 Days Later) – سال 2002

اگر به فیلم‌های ترسناک با موضوع زامبی علاقه‌مند هستید، بدون شک از تماشای این فیلم لذت خواهید برد. دنی بویل در این فیلم، با ارائه یک کابوس مانند، با استفاده از زامبی‌هایی که بسیار سریع حرکت می‌کنند و با بهره‌گیری از موسیقی مهیج، در خلق اتفاقات دلخراش و صحنه‌های عصبی‌کننده، موفق عمل کرده است.

داستان فیلم درباره یک مرد جوان است که بیدار می‌شود و متوجه می‌شود که در یک دنیای بیرونی تحت تأثیر فیلم‌های آخرالزمانی قرار گرفته است. انسان‌ها به یک ویروس عجیب آلوده شده‌اند و به زامبی‌های ترسناک تبدیل شده‌اند. بازماندگان نیز مشکوک به نظر می‌رسند و تلاش آنها برای زنده ماندن جریان اصلی فیلم را تشکیل می‌دهد.

7. برو بیرون (Get Out) – سال 2017

فیلم "برو بیرون" به معنای واقعی کلمه یک شاهکار ترسناک مدرن است. اما هدف جوردن پیل، کارگردان جوان فیلم، چیزی بیشتر از ترساندن محض مخاطب است. او در خلال فیلم به بیان حقایق ترسناک‌تری می‌پردازد که ریشه عمیق در سیاست‌های هویتی آمریکای معاصر دارند.

داستان فیلم درباره یک عکاس جوان سیاه‌پوست است که برای دیدار با والدین نامزدش، برای اولین بار به یک روستای نزدیک نیویورک سفر می‌کند. او می‌ترسد که به دلیل رنگ پوست خود، از سوی آنها تبعیض و طرد شود. اگرچه ظاهراً خانواده دختر جوان تعصبی درباره این مسئله ندارند، اما حقیقت ماجرا ترسناک‌تر از آنچه که حتی فکرش را بکنید است.

8. بابادوک (The Babadook) – سال 2014

فیلم "بابادوک" نیز از جمله فیلم‌های معروف در ژانر وحشت است. اما این فیلم تنها به دنبال ایجاد ترس و دلهره در مخاطب نبوده است. در این فیلم، جنیفر کنت ترکیب جالبی از دنیای هیولاهای ترسناک و چالش‌های یک زن بیوه و فرزندش را ایجاد کرده است، به طوری که در دل داستان می‌توان ردیابی غم و افسردگی عمیق زنانه و تنهایی ناامیدکننده یک زن را دنبال کرد.

داستان "بابادوک" درباره یک زن بیوه افسرده است که پس از مرگ شوهرش، به تنهایی با پسر ۶ ساله‌اش زندگی می‌کند. خواندن کتابی به نام "بابادوک" برای کودک، باعث می‌شود اتفاقات ترسناک و دلهره‌آوری برای این مادر و پسر رقم بخورد.

9. جادوگر (The Witch) – سال 2015

فیلم "جادوگر" در نگاه اول به عنوان یک فیلم روانشناختی با یک داستان عامیانه انگلیسی به نظر می‌رسد. اما در واقع، بیشتر به افسانه‌های ترسناک جهنی شباهت دارد. اگرچه در آن خبری از هیولاهای وحشتناک نیست، اما با پس‌زمینه‌ای آرام و در عین حال مرموز، توانسته است ترسی باورپذیر در جان مخاطب بیندازد. بازی آنی تیلور جوی در اولین تجربه‌اش به عنوان نقش اول، جذابیت فیلم را دوچندان کرده است.

داستان "جادوگر" درباره خانواده‌ای با پنج دختر است که بعد از طرد شدن از جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کردند، به جنگل تاریکی پناه می‌برند تا به تنهایی در مزرعه‌ی خود زنده بمانند. اما حضور یک جادوگر در جنگل، زندگی آن‌ها را با حوادث ترسناک و غم‌انگیزی روبرو می‌کند.

10. ما (Us) – سال 2019

فیلم "ما" نیز اثر دیگری از جوردن پیل، کارگردان فیلم "برو بیرون" است. در این فیلم، بدون بهره‌گیری از ابزارهای ترسناک، هیولاهای تخیلی یا جلوه‌های ویژه دلهره‌آور، توانسته ترس را در دل شخصیت‌های فیلم و صد البته تماشاگران بیندازد.

اگرچه این فیلم از بسیاری جهات چندان کامل به نظر نمی‌رسد، اما سرشار از صحنه‌ها و تصاویری است که تا مدت‌ها در ذهن شما باقی خواهد ماند.

قصه این فیلم درباره یک خانواده است که برای سفر تعطیلات به ساحل می‌روند. در این سفر، مادر خانواده خاطرات مبهم خود را به یاد می‌آورد و روبرو شدن با خانواده‌ای که بسیار شبیه به آن‌هاست، وقایع مرموز و ترسناکی را در فیلم رقم می‌زند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha