۰ نفر

با موتور ProVisual در گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۴ آشنا شوید

۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۳۷
کد خبر: 832405
با موتور ProVisual در گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۴ آشنا شوید

گوشی های سری گلکسی اس ۲۴ سامسونگ با موتور ProVisual سطح جدیدی از تجربه عکاسی با دوربین گوشی را به‌همراه دارند. در ادامه با ویژگی‌های این موتور پیشرفته آشنا می‌شویم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از گجت نیوز، سامسونگ سال گذشته با معرفی سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی خود توانست دنیای عکاسی با موبایل را دگرگون کند. سامسونگ در سال ۲۰۲۴ نیز با نوآوری جدیدی که برای بخش دوربین گوشی های سری گلکسی اس ۲۴ خود در نظر گرفت قصد دارد این روند را ادامه دهد و عصر نوینی در دنیای عکاسی با موبایل را به‌وجود آورد.

دوربین های گلکسی اس ۲۴ سامسونگ به یک موتور جدید به نام ProVisual مجهز شدند که از مجموعه‌ای پیشرفته از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی بهره می‌برد. این ابزارها باعث بهره‌وری و بهبود کاربری خواهند شد و آزادی عمل زیادی را برای بروز خلاقیت کاربران به‌همراه دارند. در ادامه با موتور پیشرفته ProVisual و سایر نوآوری‌های بخش دوربین گوشی های پرچمدار Galaxy S۲۴ سامسونگ آشنا می‌شویم.

با موتور ProVisual در گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۴ آشنا شوید

ویژگی‌های موتور ProVisual 

موتور ProVisual به‌عنوان یک دستیار باهوش در زمان عکاسی کنار شما خواهد بود و باعث ارتقای تجربه شما در عکاسی خواهد شد. این موتور با کمک هوش مصنوعی می‌تواند موقعیت را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد، اشیا را شناسایی کند و گزینه‌های بهینه را پیشنهاد دهد که در نتیجه شما می‌توانید عکس‌ها و ویدیوهای فوق‌العاده‌ای را به ثبت برسانید. در ادامه با ویژگی‌های موتور ProVisual آشنا خواهیم شد.

با موتور ProVisual در گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۴ آشنا شوید

تشخیص صحنه و اشیا (Scene and Object Recognition)

موتور پیشرفته ProVisual همواره محیط را به‌شکل موثر مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد و می‌تواند اشیای درون قاب دوربین را شناسایی کند. این قابلیت می‌تواند تنظیمات سفارشی و بهینه‌ای نظیر تاکید بر یک سوژه یا متعادل کردن نوردهی طبق شرایط خاص را فراهم سازد.

با موتور ProVisual در گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۴ آشنا شوید

کاهش موثر نویز (Noise reduction)

این موتور پیشرفته با الگوریتم‌های ویژه تجزیه و تحلیل می‌تواند الگوهای نویز را در تصاویر شناسایی کرده و به‌میزان چشم‌گیری آنها را کاهش دهد. تاثیر این قابلیت را می‌توان در در محیط‌های با نور کمتر به‌خوبی مشاهده کرد که باعث ثبت تصاویری شفاف می‌شود.

حذف کامل لرزش (Super Steady video stabilization)

موتور ProVisual قادر به تجزیه و تحلیل فریم‌های ویدیویی و الگوهای حرکتی در لحظه بوده و می‌تواند لرزش را به‌شکل کامل حذف کند. این قابلیت در سطوح زوم مختلف نیز کارایی دارد و در زمان بزرگ‌نمایی یا فیلم‌برداری صحنه‌های پرتحرک نیز امکان فیلم‌برداری روان و کم‌نقصی را به‌همراه خواهد داشت.

قابلیت Nightography

قابلیت Nightography امکانی را فراهم می‌کند تا بتوان لحظات کم‌نور را با جزئیاتی شفاف به ثبت رساند. این قابلیت در سری گلکسی اس ۲۳ به برنامه اصلی دوبین اضافه شد، اما اکنون به‌میزان چشم‌گیری ارتقا یافته است. سامسونگ اندازه پیکسل‌های گلکسی اس ۲۴ اولترا را حدود ۶۰ درصد بزرگتر کرده و به همین دلیل می‌تواند نسبت به قبل نور بیشتری را جذب کند. از این رو در شرایط کم‌نور با کاهش بیشتر نویز و روشن‌سازی بیشتر صحنه‌ها می‌تواند امکان ثبت تصاویر از محیط‌های کم‌نور را فراهم سازد.

پیشنهادات ویرایشی (Edit Suggestion)

کاربران با قابلیت Edit Suggestion می‌توانند با ابزارهای کاربردی و با دقتی بسیار بالا تصاویر خود را ویرایش کنند. موتور ProVisual اشیایی که در تصاویر وجود دارند را شناسایی می‌کند و کاربران می‌توانند آنها را از پس‌زمینه جدا یا حذف کنند. همچنین گوشی های سری گلکسی اس ۲۴ به کاربران پیشنهادهای ویرایشی جذابی را برای بهینه‌سازی آسان‌تر و کارآمدتر طبق هر تصویر ارائه می‌کنند. موتور ProVisual فرمت‌ها و فیلترهای ویژه پلتفرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی را نیز به کاربران پیشنهاد می‌کند تا محتواها در زیباترین حالت قابل اشتراک باشند.

همچنین سامسونگ یک ISP اختصاصی را نیز برای دوربین‌های اصلی و سلفی گوشی های سری گلکسی اس ۲۴ در نظر گرفته است. ISP مخفف عبارت Image Signal Processor بوده و به‌معنای پردازشگر سیگنال تصویر است. ISP در واقع سیگنال‌های خام دریافتی از سنسور دوربین را پردازش و آن را به تصاویر دیجیتال تبدیل خواهد کرد. این فناوری در کاهش نویز، تنظیم رنگ، اعمال افکت‌ها و فشرده‌سازی تصویر تاثیر زیادی خواهد داشت و امکان ثبت تصاویر با رنگ‌های دقیقی و طبیعی را به‌همراه دارد. ضمن این‌که این فناوری در زمان فیلم‌برداری می‌تواند نویز و لرزش را کاهش دهد.

سخت‌افزارها و فناوری‌های پیشرفته‌ای در کنار هوش مصنوعی

علاوه بر این‌که موتور ProVisual باعث بهبود تجربه عکاسی کاربران می‌شود، گوشی های سری گلکسی اس ۲۴ سامسونگ در کنار قابلیت‌های هوش مصنوعی در بخش دوربین نیز از سخت‌افزارها و فناوری‌های پیشرفته‌ای بهره می‌برند. این سخت‌افزارها و فناوری‌ها باعث تکمیل قابلیت‌های هوش مصنوعی شده و تجربه منحصربه‌فردی را به‌همراه دارند.

قابلیت Expert RAW که در برنامه دوربین گلکسی اس ۲۴ اولترا به کاربران ارائه شده به‌خوبی این عملکرد منحصربه‌فرد را نشان می‌دهد. قابلیت Expert RAW یک ویژگی عکاسی به‌شکل خام بوده که روی عکس خروجی هیچ افکت و تغییری را اعمال نخواهد کرد تا حداکثر فضا برای ویرایش عکس فراهم شد. در ادامه با سخت‌افزارهای دوربین گلکسی اس ۲۱ سامسونگ آشنا می‌شویم.

دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی

گلکسی اس ۲۴ اولترا از یک دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد. این دوربین با یک لنز عریض می‌تواند جزئیات با وضوح بسیار بالا و کیفیت ۲۰۰ مگاپیکسلی را به ثبت برساند. از این رو تصاویری که با گلکسی ۲۴ اولترا به ثبت می‌رسند، برای برش و چاپ‌های بزرگ بسیار مناسب خواهند بود.

لنز پریسکوپ تله فوتو ۵۰ مگاپیکسلی

این لنز امکان زوم تا ۱۰ برابر و ۵ برابر اندازه اصلی تصویر را به‌همراه دارد و باعث ثبت تصویر بدون افت کیفیت ریزترین جزئیات خواهد شد. لنز تله فوتو جدید با وضوح ۵۰ مگاپیکسلی یک زوم واقعی و شفاف در سطوح مختلف را به‌همراه خواهد داشت.

دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی

این گوشی از دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد که در زمان ثبت تصویر سلفی و در زمان مکالمه تصویری، کیفیت بالایی را ارائه خواهد داد.

فناوری Super HDR

فناوری Super HDR باعث ارتقای کیفیت تصاویر و ویدیوها از طریق بهبود رنگی خواهد شد. این فناوری با هوش مصنوعی و تکنیک‌های پردازش تصویر باعث افزایش محدوده دینامیکی رنگ‌ها در تصاویر می‌شود و میزان دقت در ارائه رنگ را نیز افزایش خواهد داد.

به‌طور کلی گوشی های سری گلکسی اس ۲۴ علاوه بر دوربین می‌توانند در قالب یک همراه هوشمند تعداد زیادی از قابلیت‌های پیشرفته را به کاربران خود ارائه دهند. دوربین این گوشی های پرچمدار سامسونگ به قابلیت‌های ویژه‌ای مجهز شدند که باعث می‌شوند بتوانید تصاویری را از محیط اطراف خود با تمام زیبایی‌های آن ثبت کنید. همچنین موتور پیشرفته ProVisual این گوشی‌ها نیز با قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی خود باعث می‌شوند تا خلاق‌تر از همیشه، دیدگاه خاص خود را به اشتراک بگذارید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha