۱ نفر

ورود ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار گردشگر به این شهر

۲۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۵:۰۷
کد خبر: 831506
ورود ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار گردشگر به این شهر

جانشین رییس قرارگاه عملیاتی مرکزی خدمات سفر زائرین خراسان رضوی گفت: ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۳۷۳ زائر از روز ۱۵ اسفند ماه جاری وارد مشهدالرضا(ع) شده اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد روز دوشنبه در نشست خبری قرارگاه عملیاتی مرکزی خدمات سفر زائرین خراسان رضوی افزود: ۱۱۷ هزار و ۲۲ نفر از کل این شمار از مسیر هوایی، ۲۲۵ هزار و ۴۵ نفر از طریق ریلی، ۳۵۸ هزار و ۳۶۳ نفر با وسیله نقلیه جاده‌ای عمومی و یک میلیون و ۵۴۹ هزار و ۹۴۳ نفر با وسیله نقلیه شخصی وارد مشهد شدند.

وی اسکان زائران و مسافران را از اولویت های جدی دانست و با اشاره به پیش بینی بارندگی طی روزهای پایان سال و آغاز سال نو ادامه داد: آمادگی هر چه بیشتر ظرفیتهای اسکان در مشهد و استان بررسی و تذکرات لازم اعلام شده است.

جانشین رییس قرارگاه عملیاتی مرکزی خدمات سفر زائرین خراسان رضوی گفت: مسافران و زائران باید از مبادی رسمی و تا ۲۵ فروردین ماه سال آینده بلیت رفت و برگشت تهیه کنند تا در هنگام برگشت با مشکل مواجه نشوند.

گنابادی نژاد در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت تامین و توزیع کار و نیز نظارت بازار افزود: تامین کالاها و اقلام اساسی مانند گوشت مرغ، گوشت قرمز، شکر، میوه و به ویژه آرد برای نانوایی های فعال در ایام تعطیلات و اطراف حرم رضوی در میزان مطلوب محقق شده است.

وی با بیان این که ۲۸ درصد کل ظرفیت اقامتی خراسان رضوی تا صبح امروز با حضور زائران تکمیل شده است ادامه داد: در تمامی بخشها و کمیته‌های ۱۴ گانه ستاد خدمات سفر برنامه ریزی لازم انجام شده است.

کمبود دارو در مشهد نداریم

جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در کمیته بهداشت ، درمان و محیط زیست خدمات سفر استان خراسان رضوی گفت: در بحث تامین و توزیع دارو وضعیت آرامی داریم و پیگیر رفع کمبود اندک اقلام دارویی هستیم.

دکتر محمد یوسف رحمتی افزود: در نوروز امسال برای نخستین بار شرکتهای دارویی در ایام تعطیلات فعال هستند و نیازهای دارویی را تامین خواهند کرد.

بهسازی هزار و ۵۶۰ کیلومتر راه در خراسان رضوی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی نیز گفت: حدود ۸۲ درصد زائران ورودی به استان با وسیله نقلیه شخصی سفر می کنند و ۱۰ درصد با اتوبوس و ۱۰ درصد باقیمانده از طریق هوایی و ریلی وارد استان می‌شوند بنابر این اهمیت جاده های دسترسی بسیار مهم است.

جعفر شهامت افزود: طی سال گذشته چهار هزار کیلومتر راه در استان نیازمند بهسازی تشخیص داده شد که برنامه سه ساله برای بهسازی این میزان تدوین شد.

وی ادامه داد: هزار و ۵۶۰ کیلومتر از این میزان راه بهسازی شد و با توجه به عمر بیش از ۱۵ تا ۲۰ سال راههای خراسان رضوی، اهمیت بازسازی راهها زیاد است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با اشاره به این که از تابستان پارسال تا کنون بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال در زمینه بهسازی راههای خراسان رضوی هزینه شده است گفت: طی امسال نیز ۲ هزار میلیارد ریال در این زمینه هزینه شده است.

شهامت با اشاره به شناسایی ۳۰ نقطه حادثه خیز خراسان رضوی گفت: تا کنون ۱۱ نقطه از این شمار رفع عیب یا حذف شده است و بقیه در فرایند مناقصه برای رفع عیب یا حذف قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • فاطمه IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    0 0
    ملت عزیز ایران هوشیار باشید شما که به مشهد سفر میکنید این هزینه های توریستی صرف بهسازی مشهد میشود و این کار سبب ورود افغانی ها به کشور میشود.و این یعنی خیانت این یعنی پا روی خون شهدا که هشت سال دفاع کردن از میهن و شما با این سفر باصطلاح معنوی به کشور ایران خیانت میکنید