۰ نفر

نرخ حمل‌ونقل جاده‌ای گران می‌شود؟

۲۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۱۱
کد خبر: 829917
نرخ حمل‌ونقل جاده‌ای گران می‌شود؟

معاون اداره‌ کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: هنوز به‌صورت رسمی افزایش نرخی برای حمل‌ونقل جاده‌ای به ما ابلاغ نشده است و چنانچه از مرکز به ما مجوز افزایش نرخ برای اتوبوس، مینی‌بوس و سواری اعلام شود، آن را اعمال می‌کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، رضا صحراگرد درباره کرایه حمل‌ و نقل جاده‌ای اظهار کرد: هنوز به‌صورت رسمی افزایش نرخ به ما ابلاغ نشده است. نرخ استانی اعلام نمی‌شود و در تهران تصمیم‌گیری می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به تقارن نوروز با ماه رمضان و شب‌های قدر و مناسبت‌های دیگر، تقاضای زیادی برای مسافرت به مشهد خواهیم داشت. بنابراین مسیرهای پرتقاضا را شناسایی کردیم و هماهنگی‌ها انجام شده است. ناوگانی که قابلیت تردد در جاده‌ها را دارند شامل ۱۶۰۰ دستگاه اتوبوس، ۲۸۰۰ دستگاه مینی‌بوس و ۱۶۰۰ دستگاه سواری است که در جابه‌جایی برون استانی و درون‌ استانی فعالیت دارند.

صحراگرد ادامه داد: در صورتی که ما کمبود ناوگان داشته باشیم، مانند سال‌های قبل از کارخانه‌ها و مراکز تولیدی و آموزشی که ناوگان آن‌ها قابلیت تردد در جاده را دارد، بیشتر در مسیرهای کوتاه استفاده می‌کنیم تا بتوانیم زائران علی ابن موسی الرضا (ع) را جابه‌جا کنیم.

معاون اداره‌ کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: تاکید ما به زائران این است که حتماً در مبدأ بلیت برگشت خود را تهیه کنند تا بتوانند با همان ناوگان برگردند و سفر خود را مدیریت کنند که به مشکل برنخورند. از استان‌های دیگر نیز تقاضا کردیم تا ناوگان را برای برگشت زائران به استان بفرستند.

وی با بیان اینکه اکنون سفر زائران تغییر کرده است و بیشتر از خودروی شخصی خود استفاده می‌کنند، اظهار کرد: ما برای همان درصدی هم که با ناوگان عمومی به مشهد می‌آیند، مدیریت می‌کنیم تا در صورت افزایش تقاضای سفر، خلأها و مشکلات در مسیرهای پرتقاضا رفع شود.

صحراگرد با اشاره به اینکه ما از ۲۰ اسفند ماه پیش‌فروش‌ بلیت‌ها را شروع کردیم، بیان کرد: لیست‌ها برای خریدن بلیت باز است و زائرانی که می‌خواهند بلیت تهیه کنند، حتماً باید کارت ملی ارائه دهند و شماره همراه آن‌ها درج شود که اگر پیامکی برای زائر فرستادیم ارتباط ما مستحکم باشد و قطع نشود.

معاون اداره‌ کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای خراسان رضوی افزود: اگر زائر بلیت پیدا نکرد، در لیست انتظار قرار می‌گیرد، همکاران تماس می‌گیرند تا برای مسیر درخواستی زائران لیست تهیه کنند. هدف ما این است زائری که وارد مشهد می‌شود با آرامش خاطر وارد شود، زیارت خود را به‌طور کامل انجام دهد و زمان برگشت با خاطره خوش از مشهد خارج شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha