۰ نفر

اگر قصد سفر به یزد را دارید بخوانید

۲۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۵۲
کد خبر: 831483
اگر قصد سفر به یزد را دارید بخوانید

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: برای ایام نوروز، ۲۵۰ خانه مسافر مجوز دار در استان یزد نسبت به پذیرش مسافران اقدام می‌کنند و برای ایام نوروز اسکان ۱۵ هزار نفر در خانه‌های مسافر برآورد شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، «هما خورشیدی» ضمن اعلام این خبر افزود: در مجموع میزان ظرفیت سایر واحدهای اقامتی استان یزد اعم از هتل، مهمان‌پذیر، اقامتگاه سنتی و اقامتگاه بوم‌گردی، ۱۱ هزار نفر در روز است.

وی با اشاره به این که روزانه امکان پذیرش و اسکان بیش از ۱۵۵ هزار نفر روزانه در سطح استان یزد وجود دارد، افزود: از ظرفیت سایر اماکن گردشگری نظیر پارک‌های طبیعت‌گردی و مجتمع‌های گردشگری نیز استفاده می‌شود و همچنین مدارس استان، سالن‌های ورزشی، حسینیه‌ها، پارک‌ها و بوستان‌ها برای برپایی چادر نیز از سایر ظرفیت‌های تدارک دیده‌ شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی میراث یزد، خورشیدی تصریح کرد: در حال حاضر تمدید مجوز خانه مسافر از طریق سامانه جانا و موضوع صدور مجوز از درگاه ملی مجوزهای کسب‌وکار انجام می‌شود و دارندگان مجوز می‌بایست با مراجعه به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نسبت به ارائه مجوز اقدام کنند و نرخ‌گذاری از طریق این اداره‌کل انجام می‌شود.
 
به گفته معاون گردشگری استان، تعبیه سه مسیر گردشگری در بافت تاریخی شهر یزد و راهنمایی بازدیدکنندگان برای کاهش تراکم در مسیرها، استقرار پایگاه شبانه‌روز اسکان و پاسخگویی به مسافران نوروزی، ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی، اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی، استقرار نوروزگاه‌های جاده‌ای برای حفظ ایمنی مسافران، فضاسازی و آماده‌سازی شهرها، معرفی شهرستان‌ها در شب‌های فرهنگی، برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن و جزءخوانی، آماده سازی اماکن تاریخی و فرهنگی ازجمله اقدامات دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان یزد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرشاد IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
    2 1
    باسلام واحترام خدمت یکایک دست اندرکاران ناظران مسئولان توریستی وگردشگری استان یزد عاجزانه از شما خواهش میکنم آنچه که این روز هابا سفر توریست گردشگر بین مردم وفرهنگها جابجا می‌شود میزان ومعرفی عدالت انصاف شرافت انسانی ومروت مردم هرشهری است که با برخورد ورفتار وعملکرد موجران حاصل میشود برای نمونه بخوام بعرص برسانم یک فرد اصفهانی طماع خسیس وپولدوست البته داخل پرانتز بیشماری ازمردم سرزمین ماچپاول وغارت را در دستور کار وزندگی خود قرار داده که بگفته ی عزیزانی این عملکرد خیلی هم طبیعی ودوراز اشکال است این فرد اصفهانی در سایت جاباما منزل مسکونی را برای اجاره معرفی کرده بود ونوشته بود ظرفیت مجاز 2 نفر وقیمت 1.500تومن و10 نفر بصورت اضافی مازاد برای هرنفر 250 تومن خیلی برایم عجیب وغیر قابل تحمل شد زنگ زدم بکارگزاران جاباما وجریان را با کد مورد اجاره ومشخصات ارائه کرده راتوضیح دادم جابا ما گفتن درمیزان اجاره ومقررات تعین کرده مالک ما دخل وتصرفی نداریم گفتم علی برکت الله درکل کشور عزیزما ایران یکنفر یافت نمیشود که اجاره هتل مسافرخانه. وخانه مبله را که هرمناسبتی 5 هفت 10 برابر مردم راکیسه میک
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۵
    0 1
    خیلی از شهرها هم میهمان نوازی بی حدی دارند. من خودم به شخصه میهمان نوازی لرها رو ببه چشم دیده ام. واقعا مردم مهربان و دست ودلبازی هستند. در ایام نوروز هم شهرهاشون خیلی شور و هیاهوی بهار رو داره