۰ نفر

مشخصات ۲۰۰ ساختمان ناایمن کشور در اختیار مسوولان قرار گرفت

۱۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۴۸
کد خبر: 829113
مشخصات ۲۰۰ ساختمان ناایمن کشور در اختیار مسوولان قرار گرفت

مشخصات حدود ۲۰۰ ساختمان پرتردد و نایمن کشور را به نهادهای مربوط داده ایم و اگر اتفاقی برای ساختمان‌های یاد شده بیفتد، این نهادها در قبال آن مسوولیت داشته و باید پاسخگو باشند.

به گزارش  اقتصادآنلاین به نقل از صداوسیما،  رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: اسناد، مختصات و همه مشخصات فنی این ساختمان ها در سه کتابچه به مراجع قانونی و مسئولان مرتبط اعلام شده است تا اگر در آینده حادثه ای روی داد، پاسخگویی داشته باشند.

حسن عبدلیان پور افزود: برخی از این مراکز تجاری ناایمن در مناطق قدیمی تهران با سازه های قدیمی و ناایمن قرار دارند، برخی شهرداران مناطق تهران براساس مستندات این کتابچه ها، به اسناد ارائه شده رجوع کرده و از فعالیت این مراکز فرسوده جلوگیری می کنند.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه بیان داشت: پس از ارائه اسناد به مسئولان، آنان به این کتابچه ها توجه مثبتی داشته اند ، این اسناد که با کار کارشناسان این نهاد جمع آوری شده، کار کارشناسی نهادهای مربوط را آسان و فرایندهای کارشناسی را کوتاه تر کرده است.

عبدلیان پور، گسترس حقوق عامه را از وظایف مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه دانست و گفت: بعد از حوادث متروپل و پلاسکو، رهبر معظم انقلاب بر جلوگیری از تکرار چنین حوادثی تاکید کردند، لذا مرکز وکلا وظیفه خود دانست که در این زمینه وارد میدان شود و بر همین اساس تشکیلاتی ملی در سطح همه استانها در زمینه شناسایی ساختمان های پرترد و ناایمن تشکیل شد.

وی افزود: براساس اطلاعات دریافتی به طور میانگین در هر استان حدود ۶ ساختمان ناایمن و پرتردد شناسایی شده که البته در تهران شمار این ساختمان ها دست کم ۴۰ مورد و در شهر مشهد سه ساختمان بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha