۰ نفر

ایران حمله تروریستی در استانبول را محکوم کرد

۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۵۸
کد خبر: 823593
ایران حمله تروریستی در استانبول را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز حمله تروریستی به ساختمان دادگستری ترکیه در استانبول را شدیدا محکوم و بر همبستگی با این کشور در مقابله با تروریسم تأکید کرد.

 به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، حمله تروریستی روز سه‌شنبه در استانبول با واکنش ایران روبرو شد. در همین خصوص ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) ۱۸ بهمن ماه حمله تروریستی به ساختمان دادگستری ترکیه در استانبول را شدیدا محکوم کرد.

وی مجددا بر همبستگی با کشور دوست و برادر ترکیه در مقابله با پدیده شوم تروریسم تأکید کرده و ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های مجروحان و قربانیان این حادثه، برای مجروحان سلامتی و شفای عاجل مسئلت کرد.

پیش از ظهر سه‌شنبه ۱۷ بهمن ماه در پی حمله دو مهاجم به کاخ دادگستری استانبول (دادگاه چاغلایان) پنج نفر از جمله سه نیروی پلیس زخمی شده و یک نفر هم جان خود را از دست داد.

رئیس‌جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان هم در واکنش به این حمله مسلحانه مقابل دادگاه «چاغلایان» تصریح کرد که ترکیه به مبارزه با تمام گروه‌های تروریستی ادامه می‌دهد.

وزیر کشور ترکیه علی یرلی‌کایا در بیانیه‌ای گروه «جبهه آزادی‌بخش انقلابی خلق» را مسبب این حمله خواند. جبهه آزادی‌بخش انقلابی خلق با سابقه ۴۶ ساله، چپ‌گرا است که ۱۶ سال پیش به تلاش برای کشتن رجب طیب اردوغان که در آن هنگام نخست‌وزیر ترکیه بود، متهم شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha