۰ نفر

امیدواری اردوغان نسبت تاثیر حکم اخیر دادگاه لاهه علیه اسرائیل

۶ بهمن ۱۴۰۲، ۲۰:۳۴
کد خبر: 821412
امیدواری اردوغان نسبت تاثیر حکم اخیر دادگاه لاهه علیه اسرائیل

رئیس جمهور ترکیه از رای اخیر دیوان دادگستری بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی استقبال و نسبت به تاثیر این حکم در متوقف شدن نسل‌کشی این رژیم در نوار غزه ابراز امیدواری کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه در پی صدور حکم دیوان دادگستری بین‌المللی در پرونده شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به اتهام نسل کشی از این حکم استقبال کرده و امروز (جمعه) گفت امیدوار است که این حکم باعث متوقف شدن حملات «غیرانسانی» رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی شود.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، اردوغان در بیانیه‌ای که در رسانه‌های اجتماعی انتشار یافت گفت که از حکم اخیر دیوان دادگستری بین‌المللی در شهر لاهه هلند که خواستار اقدام رژیم صهیونیستی در وضع تدابیر اضطراری برای جلوگیری از نسل کشی در نوار غزه شد استقبال کرده و این حکم را ارزشمند می‌داند.

دیوان دادگستری بین‌المللی در شهر لاهه امروز به رژیم صهیونیستی دستور داد از نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها جلوگیری کرده و در عملیاتش در نوار غزه اقدامات بیشتری برای کمک به غیرنظامیان انجام دهد.

این دیوان هنوز درباره محور اصلی پرونده شکایت آفریقای جنوبی – اینکه در نوار غزه نسل‌کشی اتفاق افتاده است – رای نداده است.

این دیوان مستقر در لاهه در پی شکایت آفریقای جنوبی از نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه اخیرا تشکیل جلسه داد و دادستان‌های این دادگاه طی دو روز به بررسی شواهد ارائه شده و نیز دفاعیات نماینده تل‌آویو پرداختند. «جوآن داناهیو»، رئیس دیوان دادگستری بین‌المللی امروز با قرائت حکم اولیه این دادگاه گفت: این دادگاه از فاجعه کنونی در غزه اطلاع دارد و قتل مستمر در آنجا را محکوم می‌کند.

رئیس جمهور ترکیه در واکنش خود به این حکم گفت: «ما امیدواریم که حملات اسرائیل علیه زنان، کودکان و سالمندان به پایان برسند.»

اردوغان اظهار کرد ترکیه تلاشهایش را برای «ایجاد یک آتش‌بس و اطمینان پیدا کردن نسبت به مسیر رسیدن به صلح دائمی» ادامه خواهد داد.

اردوغان پیش از این نیز اعلام کرده بود به آفریقای جنوبی اسناد و مدارکی در پشتیبانی از پرونده «نسل‌کشی» علیه رژیم صهیونیستی در دیوان دادگستری بین‌المللی ارائه می‌کند.

او در صحبت‌های امروزش بیان داشت: «ما به این روند ادامه خواهیم داد تا تضمین کنیم جنایات جنگی علیه غیرنظامیان بی گناه فلسطینی بدون مجازات نمانند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha