۰ نفر

گزارش اقتصادآنلاین از تورهای داخلی؛

سفر به یزد در بهمن ماه چقدر خرج دارد؟ + جدول

۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۵۴
کد خبر: 822967
سفر به یزد در بهمن ماه چقدر خرج دارد؟ + جدول

بررسی قیمت‌های سفر به یزد از طریق تور را در این گزارش بخوانید.

به گزارش اقتصادآنلاین، یزد یکی از مقاصد پرطرفدار و محبوب هم برای ایرانیان و هم برای گردشگران خارجی است. این شهر که در مرکز ایران قرار دارد آنقدر محبوب است که گردشگران خارجی بازدید از آن را در لیست برنامه‌هایشان قرار می‌دهند.

شهر یزد به دلیل معماری شگفت‌انگیز، جاذبه‌های تاریخی، فرهنگ مردم و از همه مهم‌تر، بادگیرها و قنات‌هایش شهرت دارد. شهر یزد در سال ۱۳۹۶ شمسی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد و بین مردم دنیا اهمیت بیشتری پیدا کرد. بافت سنتی و دلنشین یزد همچنان دست‌نخورده باقی‌مانده، به‌همین‌خاطر واقعا حیف است که به‌عنوان یک ایرانی، این گنج تماشایی را در نزدیکی خود داشته باشیم و برای سفر به یزد برنامه‌ای نداشته باشیم.

اگر با هوای سرد خیلی مشکل نداشته باشید، فصل زمستان هم گزینه مناسبی برای سفر به یزد است. سرما و سوز زمستان تا اواسط فصل ادامه دارد و کم‌کم هوا برای سفر بهتر می‌شود.

جاذبه‌های تاریخی یزد

آبشار دره‌ گاهان تفت

آبشار دره گاهان یا آبشار درگاهان یکی از دیدنی‌های طبیعی در یزد است. بازدید از این جاذبه طبیعی، حال‌وهوای دیگری در سفر به یزد ایجاد می‌کند. این آبشار در ارتفاع ۲۰ متری دامنه‌های شیرکوه قرار گرفته و به‌خاطر پوشش گیاهی سرسبز و آب‌وهوای خنک، محلی برای گردش محسوب‌ می‌شود.

سفر به یزد در بهمن ماه چقدر خرج دارد؟ + جدول

قنات زارچ

قنات زارچ با ۹۰ کیلومتر طول، طولانی‌ترین قنات جهان است که به‌عنوان یکی از جاذبه‌های تاریخی در یزد شناخته شده و در میراث جهانی یونسکو به‌ثبت رسیده. این قنات حدود ۳۰۰۰ سال قبل با هدف تامین آب موردنیاز منطقه توسط ساسانیان ساخته شد. حفاری چنین سازه عظیمی در دل زمین، با امکانات محدود آن دوران یکی از عجایب تاریخی یزد است که حتما باید در هنگام سفر به یزد آن را ببینید.

سفر به یزد در بهمن ماه چقدر خرج دارد؟ + جدول

ساباط‌های یزد

ساباط‌ها در واقع کوچه‌های دالان‌شکل مسقف هستند که شهر یزد دیده می‌شوند. این ساختار با توجه به آب‌وهوای گرم و خشک منطقه طراحی شده تا فضایی خنک‌تر برای عابران فراهم شود.

سفر به یزد در بهمن ماه چقدر خرج دارد؟ + جدول

حمامِ خان (گرم‌ خانه‌ نور)

حمام خان یکی از حمام‌های قدیمی ایران است که در سفر به یزد می‌توانید آن را ببینید. این حمام از نظر معماری یکی از زیباترین بناهای تاریخی یزد است که در گذشته برای اهدافی مثل استحمام، گفتگو، تبادل‌نظر، دورهمی‌های دوستان و… مورداستفاده قرار می‌گرفت. در حال حاضر با عنوان سفره‌خانه حمام خان پذیرای گردشگران است.

سفر به یزد در بهمن ماه چقدر خرج دارد؟ + جدول

آب‌انبار شش بادگیر

آب انبار شش بادگیر یکی از آثار تاریخی در شهر یزد است که قدمت آن به دوره قاجار می‌رسد و به‌عنوان یکی از آثار ملی کشور به ثبت رسیده. این آب‌انبار به‌خاطر معماری خاص بادگیرهای هشت‌وجهی بلند و گنبد تخم‌مرغی عظیمی که دارد، شهرت زیادی پیدا کرده است.

مکان‌های دیدنی دیگری مانند خانه لاری‌ها، زندان اسکندر، دخمه زرتشتیان، موزه‌ آینه و روشنایی و ... در یزد وجود دارد که بازدید از آنها خالی از لطف نیست. جاذبه‌های گردشگری یزد آنقدر زیاد است که قطعا حوصله‌تان در این شهر سر نمی‌رود.

سفر به یزد در بهمن ماه چقدر خرج دارد؟ + جدول

قیمت تور یزد

قیمت‌های تور یزد براساس نوع وسیله نقلیه متغیر است.

*لازم به ذکر است قیمت‌های درج شده در جدول مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است و به دلیل نوسان قیمت‌ها و سایر عوامل ممکن است با نرخ امروز  متفاوت باشد.*

هتل درجه ستاره / مدت اقامت سه روز قیمت / تومان (به ازای هر نفر)

هتل فیروزه (تور ترکیبی؛ رفت هوایی و برگشت با قطار)

۳ ستاره / ۳ شب ۳,۲۵۰,۰۰۰
هتل فاضلی (تور ترکیبی؛ رفت هوایی و برگشت با قطار)  ۳ ستاره / ۳ شب ۳,۴۰۰,۰۰۰
هتل مشیرالممالک (تور ترکیبی؛ رفت هوایی و برگشت با قطار)  ۴ ستاره / ۴ شب ۸,۱۰۰,۰۰۰
هتل پارسیان صفائیه (تور ترکیبی؛ رفت هوایی و برگشت با قطار)  ۵ ستاره / ۴ شب ۸,۳۰۰,۰۰۰

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha