۰ نفر

آغاز نشست گروه تماس منطقه‌ای درباره افغانستان در کابل

۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۵۴
کد خبر: 821952
آغاز نشست گروه تماس منطقه‌ای درباره افغانستان در کابل

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان اهداف برگزاری نشست گروه تماس منطقه‌ای در کابل را که به پیشنهاد و ابتکار جمهوری اسلامی ایران انجام شد، تشریح کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، نشست گروه تماس منطقه‌ای درباره افغانستان روز دوشنبه و به پیشنهاد و ابتکار جمهوری اسلامی ایران در کابل آغاز شد. در این نشست نمایندگان ویژه و سفرای کشورهای منطقه و همسایه افغانستان حضور دارند.

«حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان و سرپرست سفارت ایران در کابل درباره این نشست نوشت «پیشبرد این مذاکرات نیازمند نگاه ایجابی مسئولان با هدف کامیابی در روندی منطقه‌محور» است.

کاظمی قمی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «امروز ۲۹ ژانویه ۲۰۲۴ بنا بر پیشنهاد تهران مندرج در بیانیه ۲۹ سپتامبر اجلاس فرمت مسکو (غازان ۲۰۲۳) به دعوت مسئولان حکومت سرپرست افغانستان؛ نمایندگان ویژ دولت‌های جمهوری خلق چین، جمهوری اسلامی ایران، جمهوری اسلامی پاکستان و فدراسیون روسیه و برخی کشورهای دیگر منطقه، گرد هم آمدند تا مجموعه گفت‌وگوهای کمیته تماس منطقه‌ای را برای تعامل با افغانستان در کابل آغاز کنند».

او در ادامه نوشت: «از نگاه این جمع، پیشبرد این مذاکرات که با هدف کمک به مردم و کشور افغانستان، همچنین ثبات و امنیت منطقه دنبال خواهد شد، نیازمند نگاه ایجابی مسئولان امر با هدف کامیابی در روندی منطقه‌محور را دارد».

پیشتر، «حافظ ضیا احمد» سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان گفته بود تمرکز نشست بر «مباحثات جامع درباره توسعه همکاری منطقه‌ای میان افغانستان و کشورهای منطقه» خواهد بود.

او گفت: «امارت اسلامی(طالبان) به دنبال مذاکره درباره نحوه تعاملات منطقه‌ای مبتنی بر منافع مشترک، احترام دوجانبه و فرصت‌هایی برای مواصلات و ترانزیت منطقه‌ای است».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha